Mag de avondwinkel spullen verkopen van een andere supermarkt?

Bij de avondwinkel verkopen ze spullen van de aldi zoals bier en energie drank, maar dan natuurlijk duurder, een blikje energie drank van de aldi is 30 cent bij de avondwinkel 1 euro. maar mag dit? En als dit mag, mag dan iedereen dit of heeft de avondwinkel hier iets van een vergunning of zo voor? En als het niet mag, dit is dan toch heel makkelijk op te merken door politie? of zien ze het wel, maar doen ze er niks mee?
alvast bedankt

p.s. ik weet niet in welke categorie het moet staan vandaar dat ik het in overig heb gezet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet je dat het eerst bij de aldi is gekocht? Misschien heeft de aldi en de avondwinkel wel bij dezelfde groothandel ingekocht?

Antwoorden (2)

Ja, dat mag. En natuurlijk is het duurder. Ze moeten het eerst zelf bij de Lidl/Aldi kopen (tegen winkelprijs minus btw) en mogen er zelf ook nog iets aan verdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens is het natuurlijk ook mogelijk dat de avondwinkel direct bij dezelfde leverancier afneemt als de Aldi. De meeste producenten produceren niet exclusief voor één klant, maar leveren aan meer partijen.