Kun je op aanvraag korting krijgen bij Ikea als je bijvoorbeeld 300 plantenbakken koopt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vrees van niet. Indien ze hier aan beginnen wil iemand die 100 plantenbakken koopt ook korting. En dan is het eind daar zoek. Bovendien zitten ze niet te wachten op spiegelhandel....Handel waar ze zelf een concurent creëren. De strategie is daar al om met weinig winst veel omzet te draaien. (soortgelijke plantenbakken zijn hoogst waarschijnlijk al niet zo goedkoop te vinden.)

Je kunt bij veel winkels onderhandelen dus ik zou zeggen probeer het. Vraag het aan een winkelmanager. Veel succes!

Het lijkt mij dat je in dat geval bij Ikea-zakelijk (of business) moet zijn, omdat het onwaarschijnlijk is dat je 300 plantenbakken in je woonkamer wilt plaatsen. http://www.ikea.com/ms/nl_BE/small_business/overview/index.html Ikea zakelijk heeft ook een aparte catalogus, je kunt er met een klantenkaart op rekening kopen, en er zijn speciale adviseurs. Natuurlijk is Ikea voor particulieren, gezien de opzet van het bedrijf (goedkoop, inpakken en wegwezen) er niet op ingericht, om als je 4 nachtkastjes of 3 matrassen koopt, je korting te gaan geven. Maar vooral omdat Ikea particulier en zakelijk gescheiden zijn, kun je er vanuit gaan, dat er best te praten valt over de prijs van zo'n enorme partij plantenbakken. Ze zouden ook wel gek zijn, om direct te weigeren, want ze kunnen nu in één keer iets verdienen, waar ze anders 300 keer mee bezig zijn. De korting zal misschien niet spectaculair zijn, maar het zit er dik in dat je gunstige betalingsvoorwaarden kunt bedingen, 5 of 10% korting, iets extra's mee kunt krijgen, of gratis bezorging. Handel is handel, ook voor Ikea. Als je bij AH 300 kratten bier bestelt, valt er ook best ergens over te praten. En als dat niet kan, is de filiaal-chef een sukkel. ;-) Veel succes!

In principe geldt voor elke handelaar: Beter met iets minder geld tevreden zijn, dan niets verkopen. Het is echter de vraag of de plaatselijk bedrijfsleider van bovengenoemd bedrijf gerechtigd is prijzen van artikelen eigenmachtig te wijzigen. Toch lijkt het mij dat..als je heel grote hoeveelheden van een bepaald artikel/product wilt aanschaffen..je wel een korting kunt bedingen. Van de plaatselijk bedrijfsleider verwacht ik dan overigens nog wèl dat hij/zij enig overleg zal moeten plegen met de districtsmanager. Proberen dus maar, hè..Nee heb je en ja kun je krijgen.. Groet, Ton

Dat kan, je kunt het zoiezo altijd proberen. Maar dan ligt het er natuurlijk ook aan met wié je dit bespreekt. Als je het met zo'n student doet die daar even komt bijverdienen, zul je zeker weten dat hij/zij nee zegt. Aangezien ze dit niet mogen beslissen. Als je het nou doet met de filiaalchef (zoals hierboven genoemd) zou je nog een kans maken. Als je in 1 keer 300 plantenbakken wil kopen en er korting op wil, zullen ze er zeker 3 keer over nadenken voordat ze nee zeggen. 300 plantenbakken in een keer is voor hun een hoop geld om te verdienen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel korting je vraagt. Maar nogmaals: niet geschoten is altijd mis. Probeer het maar eens! Je kunt vast wel wát korting krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100