Ik vrees van niet. Indien ze hier aan beginnen wil iemand die 100 plantenbakken koopt ook korting.
En dan is het eind daar zoek.

Bovendien zitten ze niet te wachten op spiegelhandel....Handel waar ze zelf een concurent creëren.

De strategie is daar al om met weinig winst veel omzet te draaien.

(soortgelijke plantenbakken zijn hoogst waarschijnlijk al niet zo goedkoop te vinden.)
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Frimu blijkt gelijk te hebben, korting geven ze pas bij besteding vanaf 45000 euro...

Andere antwoorden (4)

Je kunt bij veel winkels onderhandelen dus ik zou zeggen probeer het. Vraag het aan een winkelmanager. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij dat je in dat geval bij Ikea-zakelijk (of business) moet zijn, omdat het onwaarschijnlijk is dat je 300 plantenbakken in je woonkamer wilt plaatsen.
http://www.ikea.com/ms/nl_BE/small_business/overview/index.html
Ikea zakelijk heeft ook een aparte catalogus, je kunt er met een klantenkaart op rekening kopen, en er zijn speciale adviseurs.

Natuurlijk is Ikea voor particulieren, gezien de opzet van het bedrijf (goedkoop, inpakken en wegwezen) er niet op ingericht, om als je 4 nachtkastjes of 3 matrassen koopt, je korting te gaan geven.

Maar vooral omdat Ikea particulier en zakelijk gescheiden zijn, kun je er vanuit gaan, dat er best te praten valt over de prijs van zo'n enorme partij plantenbakken. Ze zouden ook wel gek zijn, om direct te weigeren, want ze kunnen nu in één keer iets verdienen, waar ze anders 300 keer mee bezig zijn.

De korting zal misschien niet spectaculair zijn, maar het zit er dik in dat je gunstige betalingsvoorwaarden kunt bedingen, 5 of 10% korting, iets extra's mee kunt krijgen, of gratis bezorging. Handel is handel, ook voor Ikea. Als je bij AH 300 kratten bier bestelt, valt er ook best ergens over te praten. En als dat niet kan, is de filiaal-chef een sukkel. ;-)
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord, duidelijk!
Frimu2
12 jaar geleden
Ja het antwoord is handels t
Frimu2
12 jaar geleden
Ja het antwoord is handels technisch prima. Echter heeft IKEA een soort monopolie op hun eigen strategie. Ik denk zelfs dat het nog lastig word al wil je 3000 bloembakken bij hun leverancier kopen. Ik denk dat ze zelfs dit dicht getimmerd hebben. Bij Ikea .....zijn het echt geen sukkels :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nog niet zo direct wat het verband is tussen de leverancier van IKEA, en de korting die je eventueel zou kunnen krijgen. Maar misschien begrijp ik dat wel verkeerd. Ik heb als klant niets te maken met wie die dingen aan IKEA levert. Hoe je een monopolie kunt hebben snap ik wel, maar een monopolie op strategie begrijp ik minder. Een monopolie heeft meestal voordelen, maar in dit geval is dat een nadeel. Strategie is prima, maar als je daar nooit van af wil wijken is dat niet best voor je zaak. "Dichttimmeren" lijkt mij dus onverstandig. Overigens heb je gelijk dat het best lastig zal zijn, maar lastige dingen hoeven niet per se onmogelijk te zijn. Het zijn geen sukkels bij IKEA, daar heb je ook gelijk in, en de ogen van de filiaalchef zullen toch echt gaan glinsteren als ik morgen bel dat ik 300 plantenbakken wil hebben, en hij zal me niet zomaar laten gaan. En als ik er 3000 wil, komt hij me thuis ophalen :-) Bedrijven timmeren dingen dicht, of hebben strategieen, met maar één doel. Geld verdienen. Dat wil de patatboer, en ook IKEA.
In principe geldt voor elke handelaar: Beter met iets minder geld tevreden zijn, dan niets verkopen.

Het is echter de vraag of de plaatselijk bedrijfsleider van bovengenoemd bedrijf gerechtigd is prijzen van artikelen eigenmachtig te wijzigen.

Toch lijkt het mij dat..als je heel grote hoeveelheden van een bepaald artikel/product wilt aanschaffen..je wel een korting kunt bedingen.

Van de plaatselijk bedrijfsleider verwacht ik dan overigens nog wèl dat hij/zij enig overleg zal moeten plegen met de districtsmanager.

Proberen dus maar, hè..Nee heb je en ja kun je krijgen..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, je kunt het zoiezo altijd proberen.
Maar dan ligt het er natuurlijk ook aan met wié je dit bespreekt. Als je het met zo'n student doet die daar even komt bijverdienen, zul je zeker weten dat hij/zij nee zegt. Aangezien ze dit niet mogen beslissen.

Als je het nou doet met de filiaalchef (zoals hierboven genoemd) zou je nog een kans maken. Als je in 1 keer 300 plantenbakken wil kopen en er korting op wil, zullen ze er zeker 3 keer over nadenken voordat ze nee zeggen.
300 plantenbakken in een keer is voor hun een hoop geld om te verdienen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel korting je vraagt.

Maar nogmaals: niet geschoten is altijd mis. Probeer het maar eens! Je kunt vast wel wát korting krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je kas24 en ook voor de aanvulling :D