Wat kan je niet bij de kringloop kwijt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Winkelen
13.9K
Annswers
13 jaar geleden
leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag

Het beste antwoord

onze kringloop neemt alles aan mits het niet kapot is. en ook geen beeldschermen/computers ouder dan 5 jaar. dit omdat ze daar helaas niets mee kunnen en dit dan moeten afvoeren. meubels nemen ze wel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Kapotte meubelen
Ondergeplaste matrassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel een beetje afhankelijk wat voor een opslag en buiten terrein de kringloop heeft.
dingen die echt helemaal kapot zijn of niet meer mee kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laatst tijdens de verhuizing van een maatje konden we alles kwijt, behalve een oude helm. Die moeten schijnbaar gekeurd zijn en derhalve konden we die dus mee terug nemen omdat ze die niet aan mochten nemen.

En natuurlijk moet alles er een beetje fatsoenlijk uitzien. De meeste kringloopcentra's hebben wel een paar klusjesmannen die een en ander kunnen opknappen, maar er zijn natuurlijk grenzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij nemen alles aan wat in principe verkoopbaar is.
En dat gaat heel ver.
Maar meubels die niet verkoopbaar zijn nemen wij niet aan.
Omdat we de afvoerkosten daarvoor zelf moeten betelen.
Maar voor de rest nemen wij alles aan waar maar en snoer aan zit en nog veel meer.
En soms moet je een beetje schipperen.
Stel iemand breng een paar spullen die we goed kunnen verkopen,en er zit wat rommel bij.
Dan doen we ook niet moeilijk.want de kringloop is wel afhankelijk wat iemand anders afstat.
Voor niks,want een kringloop geeft geen geld ervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn jullie kringloop (vanuit de gemeente?) of een 2e hands winkel?
Bij ons kan je bij de kringloop ook alles kwijt wat elektrisch is. (ook kapot)
Alles wat in de chemo box moet. (moet je wel een gemeentepas voor laten zien)
Alles van metaal, glas, papier, enz.
Soms zijn ze wel kieskeurig met meubels, maar de vuilstort zit er naast, dus als het rustig is maakt dat niet uit.
iets want onze kringloop NU niet wil hebben:
kerstspullen

die moeten ze het hele jaar opslaan
13 jaar geleden
Huisdieren en voedsel
13 jaar geleden
Alles waar een volgende persoon niets meer aan heeft. Of wat eigenlijk in de vuilnisbak hoort.

Bijvoorbeeld dingen die niet helemaal heel meer zijn of zo zijn verouderd, dat er geen functie meer voor te bedenken is.
En speelgoedwapens ( van de kermis van die geweren en pistolen. Walgelijk, waarom geen andere leuke spulletjes om aan kinderen te geven op de kermis als ze iets gewonnen hebben?) .

Ben zelf een opruimer en breng maandelijks spullen bij de kringloop. En kijk er gelijk even rond. Al dertig jaar! Wat een leuke, milieubewuste orgaanisatie! En gewoon gezellig om daar rond te lopen en te kijken. Soms pure nostalgie. Hier haal ik regelmatig boeken die ik na het lezen weer terugbreng. Echte kringloop! En verrassend wat je er tegenkomt. Heb ook leuke spullen in mijn huis die ik daar tegenkwam! En voor jongelui die op kamers gan: zeker daar even rondkijken!

De kringloop in onze stad is een overzichtelijke, zeer uitgebreide kringloop met een enorm aanbod. Plus dat er werkgelegenheid is voor een aantal vaste, maar ook veel vrijwillige medewerkers. Ruim 120 paar handen helpen er mee!

Als je twijfelt over spullen, bel ze dan even. Dan hoor je gelijk of je de spulletjes kunt brengen of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, agressief speelgoed of werkelijke plastic rommel zouden ze moeten weigeren. Maar werken er bij jullie echt 240 man/vrouw?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
120. Groot hè?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enorm!
Medicijnen, etenswaren, gebruikte (bloed- / medicijn)spuiten, spoorbielzen, oude kranten

Toegevoegd na 2 minuten:
Pornoblaadjes, sexvideo's, dildo's...

Toegevoegd na 19 minuten:
Persoonlijke brieven en documenten, paspoorten (Hoewel het natuurlijk afhangt van de schrijver van die brieven.... Een stapel liefdesbrieven of een boodschappenlijstje van de kunstschilder Renoir zullen ze graag aannemen). Bankafschriften. Embryo op sterk water. Een schriftelijk pleidooi voor afschaffing van de kringloopwinkels.

Toegevoegd na 2 dagen:
Doosje circusvlooien. Ongeacht hun kwaliteiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
+
Ik ken een kringloop die oude computerhardware niet meer aanneemt omdat ze gewoon geen ruimte meer hadden voor die oude zooi en niet zelf konden testen welke hardware nou wel of niet nog interessant zou kunnen zijn voor een hobbyist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dieren/ levende wezens

Een koelkast mag niet aangenomen/door verkocht worden

En alle goederen die niet verkoopbaar meer zijn (te beschadigd oud etc ) worden niet aangenomen.

Bij ons kan je ook oude meubelen inleveren mits je de stortkosten betaald.
Dus dan kan je eigenlijk alles inleveren alleen het word
niet doorverkocht maar vernietigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons nam de kringloop geen beeldbuistelevisies meer aan voor de verkoop wegens het enorme aanbod. Ging gelijk de container in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel dingen in het dagelijkse levensonderhoud: tandenborstels, tandpasta, eten, drinken, medicijnen, deodorant noem het maar op.