Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vraagt Marktplaats mijn recente aankoop te beoordelen? Die is er niet! Wat is er nu misgegaan?

Mijn laatste aankoop via Marktplaats was zo'n zes maanden geleden. Eergisteren, 29 januari 2026, kreeg ik per mail het verzoek mijn recente aankoop te beoordelen.

Het lijkt geen spam, want het e-mailadres klopt en de mail ziet er goed uit.

Zijn er meer mensen die (ooit) zo'n mail hebben gehad? Is er iets misgegaan met de mails van Marktplaats?

Ikhebgeenidee
2 maanden geleden
Heb je misschien contact gehad met een verkoper in de afgelopen dagen? Of is een item waarover je contact hebt gehad, net verkocht/verwijderd is?
Kan het zijn dat het door jouw gekochte artikel nu pas verwijderd is van marktplaats door verkoper, zodat het voor mp lijkt alsof het pas net is verkocht?
Ritsuka
2 maanden geleden
Als je zelf naar de Marktplaats website/appgaat en inlogt, wat zie je dan?
KleinDuimpje
2 maanden geleden
Ik krijg alleen een mailtje van marktplaats over opgeslagen advertenties. Ik volg op MP iemand en zodra deze persoon weer advertenties plaatst, ontvang ik van MP een mail.
Ik heb nog nooit een mail ontvangen om een aankoop te beoordelen.
Dit gaat altijd via de berichten op de app. Net als gesprekken, betaalverzoek etc
KleinDuimpje
2 maanden geleden
Ik heb net mijn MP account bekeken.
Die meldingen van nieuwe advertenties;
Ik heb zelf aangegeven dat ik daarover ook meldingen wil ontvangen op mijn mail en niet alleen bij meldingen op hun site/app.
Antoni
2 maanden geleden
@KleinDuimpje, dank voor je reacties. Het is mogelijk dat een item waarover ik contact heb gehad, kort geleden is verwijderd van de website. Maar dat contact is ook van een half jaar geleden. Ik vind die advertentie niet meer terug, dat klopt wel.
Antoni
2 maanden geleden
@Ritsuka, ik gebruik alleen de website. Daar zie ik niets bijzonders, als ik inlog.
Inekez1
2 maanden geleden
Klinkt als phishing mail. Volgens mij kun je bij marktplaats nooit spullen beoordelen, alleen de koper of verkoper kun je een beoordeling geven. Log op je vertrouwde manier in op de marktplaats website, dan kun je de vraag voorleggen aan een marktplaats-medewerker (of AI-bot) Je kunt de mail ook doorsturen naar het speciale adres om phishing te melden. (zie link) https://help.marktplaats.nl/s/article/herkennen-voorkomen-van-phishing
KleinDuimpje
2 maanden geleden
Als je de website bezoekt, inlogt, en daar geen berichtje of melding hebt, moet je het echt niet vertrouwen.
KleinDuimpje
2 maanden geleden
Dus dat ‘spreekwolkje’ en die ‘bel’.
Heb je daar niks op binnengekregen, niet vertrouwen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat Marktplaats een fout heeft gemaakt met het verzenden van de beoordelingsverzoeken. Soms worden er automatisch mails verstuurd, ook als er geen recente aankopen zijn.

Het kan ook zijn dat je per ongeluk een aankoop hebt gedaan of dat een aankoop door iemand anders onder jouw account is geregistreerd. Dit kan gebeuren als je gedeelde accounts hebt of als je geënteringde informatie hebt gewijzigd.

Controleer je account om te zien of er iets is dat je niet herinnert, en als je niets kunt vinden, kan het het beste zijn om contact op te nemen met de klantenservice van Marktplaats.

Wie heeft er ook zo'n vreemde beoordelingsmail ontvangen zonder recente aankopen? Wat hebben jullie gedaan?
(Lees meer...)
2 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing