Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vraagt Marktplaats mijn recente aankoop te beoordelen? Die is er niet! Wat is er nu misgegaan?

Mijn laatste aankoop via Marktplaats was zo'n zes maanden geleden. Eergisteren, 29 januari 2026, kreeg ik per mail het verzoek mijn recente aankoop te beoordelen.

Het lijkt geen spam, want het e-mailadres klopt en de mail ziet er goed uit.

Zijn er meer mensen die (ooit) zo'n mail hebben gehad? Is er iets misgegaan met de mails van Marktplaats?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat Marktplaats een fout heeft gemaakt met het verzenden van de beoordelingsverzoeken. Soms worden er automatisch mails verstuurd, ook als er geen recente aankopen zijn.

Het kan ook zijn dat je per ongeluk een aankoop hebt gedaan of dat een aankoop door iemand anders onder jouw account is geregistreerd. Dit kan gebeuren als je gedeelde accounts hebt of als je geënteringde informatie hebt gewijzigd.

Controleer je account om te zien of er iets is dat je niet herinnert, en als je niets kunt vinden, kan het het beste zijn om contact op te nemen met de klantenservice van Marktplaats.

Wie heeft er ook zo'n vreemde beoordelingsmail ontvangen zonder recente aankopen? Wat hebben jullie gedaan?
(Lees meer...)
44 minuten geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing