Wat betaal je uiteindelijk aan verzendkosten bij AliExpress?

Ik wil om een keer te proberen wat dingen bestellen op AliExpress. Ik zie bij een aantal producten staan: verzendkosten 2 euro en bij 10 euro bestelbedrag is het gratis.

Hoe werkt dit? Gaat dit dan om 10 euro in totaal? Of 10 euro bij deze verkoper?

En komen er nog stiekeme andere kosten bij? (Ik hoorde vorig jaar iets over douanekosten, etc.). Ik verwacht voor ergens tussen de 10 en 30 euro te bestellen.

Utrecht
een maand geleden
Het gaat om €10 in totaal; niet bij dezelfde verkoper maar wel items die deze aanduiding hebben "Gratis levering boven de €10". Zodra je voor meer dan 10 van deze producten in je winkelmandje hebt, vervallen de verzendkosten. De prijzen zijn incl. BTW dus er komt ook niets meer bij.
ronron1212
een maand geleden
@Utrecht afhankelijk van het bedrag kunnen er invoerrechten betaald moeten worden
Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU btw
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%.
invoerrechten
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 17% invoerrechten.
inklaringskosten
Dit zijn kosten die uw pakketdienst maakt om aangifte te doen bij de Douane. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen.
teusvh
een maand geleden
Het gaat zeker NIET om de totale verzendkosten. Aliexpres is slechts een platform, dat de bestellingen en betalingen doorstuurt naar de individuele leveranciers. De leverancier weet dus niet wat je bij anderen hebt besteld, bovendien moet hij per pakket portokosten betalen. Bij een bestelling van een Euro zou daar dus geld bij moeten.
De Chinezen weten van onze douanetarieven, en hebben daarom op meerdere plaatsen in de EU grote magazijnen ingericht, van waar veel van de spullen (niet alle) kunnen worden verstuurd. Bij het bestellen kun je zien vanuit welk land het wordt verzonden, en soms / vaak zelfs een voorkeur opgeven. Binnen de EU betaal je geen douanekosten.
VraagAntwoord66
een maand geleden
En weet je ook in de winkelmand al of douanekosten vereist is?
ronron1212
een maand geleden
Nee dat weet je niet zie mijn reactie dan weet je het

Antwoorden (1)

Dat zie je als je het in je mandje hebt gedaan, dan word het verrekend.

Soms is het bij 1 specifieke winkel, soms is het bij een totaalbedrag waarbij het niet uitmaakt van welke winkel op de site het is. De aanbiedingen wisselen nog wel eens.

Of je douanekosten moet betalen, ligt er aan waar je pakket vandaan moet komen. Als het uit China moet komen, dan kan het zijn dat de douane je pakketje onderschept en je extra laat betalen.
Als de winkel een locatie binnen Europa heeft, dan hoeft het niet.
Je kunt bij bestellen als het goed is zien waar het vandaan moet komen.
Zie afbeelding, ik heb levering/shipping aangetikt bij een item en ik krijg te zien dat dit uit China moet komen.
Toegevoegd op 18 maart 2024 05:26: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
een maand geleden