Mag een webshop je meer in rekening brengen, dan waarvoor je het artikel hebtt besteld?

Ik had een laken besteld bij een webshop, maar heb over de kwaliteit geklaagd. Ik mocht voor hetzelfde bedrag wat anders uitzoeken en hen de artikelnaam en maat per mail doorgeven, mooi gebaar! Ik heb de bestelling doorgegeven op 24-10-2022 en zou nog een klein bedrag moeten bijbetalen. Op 26-10-2022 bleek dat ze het artikel fors duurder hadden gemaakt. Ik kreeg een mail dat ik 40,00 euro moest bijbetalen! Ik heb gemaild dat de prijs op de dag van de bestelling 11,69 euro per stuk was, dus dat ik er recht op heb het daarvoor te ontvangen. Ik kreeg bericht terug, dat dit niet meer na te kijken is. Kan ik dit zelf op een of andere wijze achterhalen? Het gaat om Lorrien Dekbedovertrek Manilla Satin.
De besteldatum was 25-10-2022 en op 27-10-2022 liet men weten dat het artikel duurder was.

Picture for question
een jaar geleden
1.1K
Pieterke
een jaar geleden
Je hebt het eerst over een laken en daarna over een dekbedovertrek. Daar zit wel een verschil in. Gezien je foto ga ik uit van dekbedovertrekken
Je hebt toch een bevestiging van je bestelling ontvangen? Daar staan alle gegevens op. Overigens, 11,69 voor een dekbedovertrek voor 11,69 dat kan bijna niet, dat is waarschijnlijk een een fout geweest, zeker niet als het satijn is. Vandaar waarschijnlijk dat je bij moet betalen. Ik zou zeggen stuur die overtrekken terug.
joro
een jaar geleden
@Pieterke het zit zo. Ik had 2 lakens besteld van 39,99 voor 9,99 p/s. Ik had reviews gelezen (dom, want die mensen die een review schreven maakten kans op 150,00 euro, dus dan weet je het wel). De lakens waren filterdun, dus ik heb hierover geklaagd. Ik moest een foto opsturen en men besloot dat ik iets anders uit mocht zoeken voor 19,98 (ik had lakens al gewassen, in de hoop dat ze dikker zouden worden door krimp). Die dekbedovertrekken waren in de sale, 88% korting stond er bij. Tja dus ik dacht: "mensen zullen het niet mooi vinden, dus het zal wel uit het assortiment gaan". Ik heb dus 2 éénpersoons dekbedovertrekken besteld en zou dus nog 3,40 euro moeten bijbetalen. De bestelling moest ik via een andere weg doen (per mail), vanwege de korting. Hierin heb ik gezet, dat ik er graag 2 van wilde en dat ze mij maar moesten laten weten, waarop ik die 3,40 euro moest storten. Toen kreeg ik bericht terug: "u moet 40,00 euro bijbetalen". Contact opgenomen, ze konden oude prijs niet vinden.

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet. Er moet geleverd worden voor de geadverteerde prijs.

Maar dat is, gezien de details van je verhaal, hier eigenlijk niet het probleem. Je kunt de geadverteerde prijs niet meer bewijzen.
een jaar geleden