Is insurance (verzekering) gebruikelijk op alibaba?

Ik heb laatst voor een bedrag van 700 euro gereedschap besteld op alibaba, later kwamen daar nog 300 euro douanekosten en 150 euro verzendkosten bij.
Maar nu zegt de verkoper dat ik nog 500 dollar moet betalen vanwege insurance, eerst was dit 1000 dollar maar nu is 500 ook genoeg. Ik zou dit bedrag bij de levering terug krijgen.
De verzendingsdienst heet www.aircontinentallogs.com en als ik de insurance betaald heb zouden ze het doorgeven aan dhl.
Moet ik dit vertrouwen of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Weet je zeker dat het adres van de website klopt: "Air continental" is een luchtvaartmaatschappij. "Continental logs" is een benaming van een bepaalde vorm van blokhutten. Maar "Air Continental Logs" bestaat niet. Dus ik weet niet hoe je aan dit adres bent gekomen. Maar als dit naar jou is gemaild, duidt dit op een phishing mail en is de site totaal niet te vertrouwen. En dan heb je meteen het antwoord op jouw vraag. Nee, dit moet je niet vertrouwen. Als ik jou was zou ik compleet afzien van de aankoop en ik hoop dat je nog niets hebt betaald. Want dit stinkt naar oplichterij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100