Nee, eigenlijk is de postcode en het huisnummer voldoende, maar ik raad je niet aan je post in de toekomst zo op te sturen! Want er is eigenlijk geen enkel pakket dat alleen door machines wordt verwerkt. De medewerkers hebben over het algemeen behoefte aan wat meer informatie; de verwerkingsmachines kunnen het af met alleen de postcode en het huisnummer.

PostNL doet er alles aan om de post, ook die met onvolledige adressen, goed te bezorgen. Daar hebben ze speciale medewerkers voor in dienst. Door het onvolledige adres kan het gebeuren dat de post later dan gewoonlijk wordt bezorgd, wordt terugbezorgd bij de afzender, of wordt bezorgd met een mededeling dat het adres onvolledig is, en met het verzoek aan de ontvanger dit aan de afzender te laten weten.
N.B.:
Volgens de website van PostNL moet je je poststukken altijd volledig adresseren. Zo dus:
Naam van de geadresseerde
Straat en huisnummer
Postcode en woonplaats (in hoofdletters), gescheiden door twee spaties
Toegevoegd op 20 april 2020 14:02: tekst
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
"maar ik raad je niet aan je post in de toekomst zo op te sturen! Want er is eigenlijk geen enkel pakket dat alleen door machines wordt verwerkt. De medewerkers hebben over het algemeen behoefte aan wat meer informatie; de verwerkingsmachines kunnen het af met alleen de postcode en het huisnummer." Ik zie niet in waarom medewerkers meer informatie nodig zouden hebben dan postcode+huisnummer. Zolang dat duidelijk is, is een adres geen extra informatie, maar enkel redundante informatie. Ik zie geen basis in je claim.
Antoni
3 jaar geleden
Wat als iemand de postcode onduidelijk heeft vermeld? Dan is de plaatsnaam een extra hulpmiddel om de post alsnog goed te kunnen bezorgen. Straatnaamborden bevatten geen postcodes. Dus alleen al voor de postbode in de straat is de straatnaam wel handig. Enzovoort.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Beetje moeilijk woord voor iets simpels:
Redundant = Overtollig, dubbel
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik denk dat Antoni wel gelijk heeft.
Antoni
3 jaar geleden
Dank je, @TruckerThijn!