Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben (denk ik) opgelicht op marktplaats hoelang moet ik wachten voor ik aangifte mag doen?

ik heb vandaag iets gekocht op marktplaats maar na de betaling heb ik niks meer vernomen van deze persoon. dus ik ga er vanuit dat ik opgelicht ben want hij was eerst heel aanwezig en opeens geen woord meer na de betaling. nu heb ik gelukkig met paypal geld overgemaakt dus ga er vanuit dat ik dan me geld nog terug kan krijgen. mijn vraag is hoelang moet je iemand de tijd geven om het op te sturen stel dat ik niet opgelicht ben.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@erikhoger, je hebt vandaag iets gekocht (gisteren dus) en met PayPal betaald. Zeer waarschijnlijk heeft de verkoper de overschrijving nog niet binnen
Pieterke
4 jaar geleden
Je kunt er niet vanuit gaan dat iemand altijd gelijk kan reageren. Een dag of wat wachten is normaal.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Rustig aan. Als je na een weekje nog niets ontvangen hebt, zou je eerst kunnen vragen of er iets misgegaan is en de track-en-tracecode vragen.
Als je dan niets meer hoort, zou je een geschil kunnen openen bij Paypal en hier melden dat je opgelicht bent:
https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding