Minderjarige doet perongeluk een extreem grote aankoop op app store, wat nu?

Zoals de titel zegt, heb ik zojuist perongeluk een grote aankoop op de app store gedaan van circa 1000 euro van een app. Mijn telefoon liep vast en terwijl ik wegdrukte op de home screen was Touch ID geactiveerd die per direct de aankoop had gedaan van 1000 euro, Paypal is niet te bereiken en ik heb zojuist een verzoek gedaan bij apple om de aankoop te annuleren. Wat is mijn positie, mocht er een geschil ontstaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.6K
LeonardN
5 jaar geleden
Wat heb je exact gekocht?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@LeonardN iVIP Black app
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@gast159189, interessant, ben je miljonair? dat je het kon kopen.
Misschien krijg je ook nog een bezoekje
Je kunt hem alleen kopen als je miljonair bent en je krijgt zelfs een persoonlijk bezoekje om te bepalen hoe je iVIP het beste kunt gebruiken.
https://www.stylecowboys.nl/Mobile/1905
erotisi
5 jaar geleden
https://www.judex.nl/rechtsgebied/consumentenrecht/kopen-via-internet/artikelen/uw-rechten-als-consument-bij-kopen-via-het-internet/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@erotisi, helemaal juist, en koop op tijd ongedaan gemaakt, ontstaat er ook geen geschil.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204088
en voortaan In-app aankopen beveiligen
https://www.consumentenbond.nl/smartphone/blokkeer-in-app-aankopen-voor-je-kind#no1
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Joh, dat is erg. Ik weet dat apps van apple geld kosten maar €1000,- lijkt mij wat veel.
Hoewel, een nieuwe iPhone kost tegenwoordig meer.
Misschien is het een investering, dan verdien je het geld terug.
Erna55
5 jaar geleden
@Renee :
Hoe denk je met de iVIP Black app geld te kunnen terugverdienen ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Reneee hoe is dit precies een investering?

Antwoorden (1)

Onderaan de rekening zijn enkele linkjes te vinden mbt het annuleren/ongedaan maken van een aankoop bij ITunes of in de Apple store.

“Om je aankoop te annuleren binnen 14 dagen na ontvangst van deze factuur: meld een probleem of neem contact met ons op.”
Via de linkjes kunt u lezen wat uw rechten, de voorwaarden en de actie die u dient te ondernemen zijn.
Herroepingsrecht
Indien u ervoor kiest om uw bestelling te annuleren, kunt u dat binnen 14 dagen vanaf het moment dat deze aan u is bevestigd doen zonder opgaaf van reden.
U kunt uw bestelling annuleren door ons daarvan op de hoogte te stellen. Om ervoor te zorgen dat uw annulering onmiddellijk wordt verwerkt, raden wij u aan ‘Meld een Probleem’ te gebruiken voor alle bestellingen met uitzondering van Apple music, iTunes Match, Season Pass, Multi-Pass en niet- ingewisselde iTunes-cadeaus die rechtstreeks bij Apple zijn gekocht. Om de uitgezonderde items te annuleren dient u contact op te nemen met iTunes Support.