wat doen bij oplichting?

Via marktplaats een website gekocht maar eigenaar wil niet opleveren en ook niet terug betalen.

Heb id van verkoper.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Eerst nog een keer aangetekend manen, reageert hij dan nog niet, naar de politie, aangifte doen van oplichting.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij reageert eens in de 2 dagen dat ik mijn geld terugkrijg maar dan krijg ik niks. Ook telefoons neemt hij niet op. Factuuradres opgezocht via web en een huisnummer gevonden die gebeld. Persoon die opnam zegt verkoper niet te kennen al hebben ze hetzelfde naam en achternaam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ooit van identiteits fraude gehoord?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar betreffende bankrekening hoort bij betreffende persoon. Heb ik nagechekt via sidn. En vanuit zijn email dat gekoppeld is aan zijn website heeft hij mij gemaild. Dus is zeker de website eigenaar.
Het enige wat je LEGAAL kunt doen, is aangifte doen bij politie.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha ja dat is wel een optie ja
Je kunt ook bij de bank zeggen dat je het geld per ongeluk naar de verkeerde rekening hebt gestuurd, de bank zal dan de eigenaar van de tegenrekening verzoeken om het geld terug te boeken. Gebeurt dit niet dan mogen ze je het adres geven van degene van wie de rekening is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super thanks, zou dit ook bij de ing zo zijn?
Wanneer u vooraf betaalt, maar de verkoper het product vervolgens niet levert, adviseren wij het volgende:

1. Neem eerst nogmaals contact op met de verkoper. Mogelijk is er sprake van een misverstand of wordt het product alsnog geleverd.

2. Breng in geval van oplichting altijd de Politie op de hoogte (dit kunnen wij niet voor u doen). Zij hebben immers de kennis, expertise en opsporingsbevoegdheden om onderzoek te doen naar strafbare feiten. Wij adviseren u om aangifte te doen bij het Meldpunt Internetoplichting van de Politie via www.mijnpolitie.nl (formulier Melding Internetoplichting). Wij adviseren u om het formulier zo accuraat en volledig mogelijk in te vullen. Zorg dat u, wanneer u aangifte gaat doen, alle relevante gegevens bij de hand heeft zoals:

* Uw eigen (contact)gegevens, inclusief uw Burgerservicenummer (BSN).
* De (contact)gegevens van de partij met wie u heeft gehandeld (zoals naam en bankrekeningnummer).
* De gegevens van de transactie, zoals het advertentienummer en de onderlinge communicatie.

3. Meld oplichting ook altijd aan Marktplaats. Wij nemen dergelijke meldingen zeer serieus en nemen waar mogelijk gerichte maatregelen. Indien u aangifte doet via het formulier Melding Internetoplichting op www.mijnpolitie.nl wordt direct een deel van de informatie die u daar heeft verstrekt door het Meldpunt Internetoplichting aan Marktplaats doorgestuurd.

Marktplaats is mede-initiatiefnemer van het Meldpunt Internetoplichting en werkt nauw samen met Politie en Justitie omdat wij het belangrijk vinden dat gebruikers een veilige en succesvolle ervaring via Marktplaats hebben. Mensen die het vertrouwen van een andere gebruiker, van het Marktplaats platform en van meer in bredere zin handelen via internet schaden, moeten tot een halt geroepen worden. Door aangifte te doen bij het Meldpunt Internetoplichting en Marktplaats helpt u hieraan mee.