Hoe kan ik mediwiet olie bestellen ?

Heb al 10 jaar last van chronische pijn, dus wil dit eens proberen.
Heb al wel cannibis thee gedronken op advies ook van mijn huisarts, maar wil nu ook de olie eens proberen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is vaak verwarring tussen hasjolie (wat illegaal is) en wietolie(wat legaal is). Hasjolie is THC in een van de meest pure vormen, waar wietolie eigenlijk hoofdzakelijk CBD bevat. CBD is de geneeskrachtige en pijnstillende stof, THC geeft de high van een wiet. Wietolie kan je in veel verschillende smartshops kopen en soms hebben coffeeshops het ook. Eventueel kan je de olie ook zelf maken, aangezien het niets anders is dan wiet die een tijdje in de olie heeft gelegen. Gebruik dan wel plantaardige olie, aangezien je alleen de CBD wilt. THC hecht zich aan dierlijke vetten en dit wil je dus niet mee hebben.

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is hennepzaadolie. Nu weet ik er niks van dus ik zou het verschil niet weten, maar bij deze olie staat specifiek dat er heel weinig THC in zit (minder dan 0,2%) en ik weet wél dat THC de werkzame stof is in wiet die onder meer voor het pijndempende effect zorgt. Mij lijkt daarom dat hennepzaadolie en wietolie blijkbaar niet hetzelfde is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
CBD in wiet is de pijndempende stof, niet THC.
Via o.a. Apollyon in Rotterdam (online) Je kan ook zaden bestellen via Royalqueenseeds en dan zelf wat planten in de tuin zetten. De opbrengst is gigantisch en helemaal biologisch. Je kunt dan zelf een boekje halen over t maken van olie of boter.