Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie betaald verzendkosten bij foutief doorgeven adres?

Ik Ben eigenaar van een webwinkel, nou kreeg ik een pakket retour omdat de bewoner niet bekend is op het doorgegeven adres. Na contact te hebben gehad heeft hij het verkeerde huisnummer doorgegeven. Wie is nu verplicht om de tweede verzendkosten te betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
851

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De klant heeft een fout gemaakt. Die betaalt dus de verzendkosten.

Toegevoegd na 4 uur:
Je loopt echter de kans dat de koper dan van z’n aanschaf afziet.
Dan ben je verplicht de totaalprijs (incl. verzendkosten) terug te storten.

Je zou dus om dit te voorkomen en als service het artikel kosteloos op kunnen sturen. De kans dat hij nog eens bij je koopt, wordt hierdoor groter.
(Lees meer...)
SimonV
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit hangt van de situatie af, het is voor ondernemers handig om algemene voorwaarden op te stellen, daarin kun je met de klant ook afspreken wie er in zo'n geval aansprakelijk is. Als je geen algemene voorwaarden hebt lijkt het mij logisch als de klant de verzendkosten betaald. Maar ook dit hangt er van af, moest de klant in de eerste instantie de verzendkosten al betalen of waren die voor rekening van de webshop? In ieder geval succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding