Ik heb een gratis voucher van Hotelpas.com. Is deze website betrouwbaar?

Dit geeft recht op 3 gratis overnachtingen in een hotel in Europa. Hierbij moet je wel zelf (verplicht) het eten/drinken van het hotel bijbetalen. Het is me allemaal wel duidelijk, alleen wordt me niet duidelijk of je verplicht aan een gesloten abonnement van 1 jaar vastzit, conform de algemene voorwaarden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
hoe kom je aan die bon?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ontvangen via onlinewinnen.nl. Ik heb begrepen dat je abonnement dan in ieder geval niet automatisch wordt verlengd, maar als ik eerst alsnog €99 o.i.d. moet betalen... Dit bedrag zie ik overigens alleen terug op andere websites, niet op Hotelpas.com zelf.

Antwoorden (2)

Hotelpas.com, Hotelbon.com... het zijn cadeaubonnenverkopers die niet echt open kaart spelen. Wees op uw hoede. Op internet zijn moeiteloos lange lijsten met klachten te vinden. (Zie bijvoorbeeld bijgaande bron.)
De meest voorkomende tegenvallers zijn:
* Lang niet alle hotels kunnen worden geboekt.
* Hotels gebruiken u als noodvulling. Betere klanten gaan altijd voor.
* Verplicht ontbijt en diner zijn pittig aan de prijs.
* Ter zake doende informatie (wat krijg je precies, wat kost het precies) is lastig compleet te krijgen.
* Aan het eind van het jaar blijkt men vaak van doen te hebben met een automatisch verlengend jaarabonnement. Daar kom je dan te laat achter.
* Informatie wordt verstopt in de "algemene voorwaarden" waarvan je zo gemakkelijk het akkoord-hokje aanvinkt en daarmee ongewild ergens aan vast zit.
* Alles bij elkaar opgeteld is het gebodene helemaal niet zo spectaculair goedkoop. Gewone aanbiedingen zijn vaak voordeliger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist. +
En zelfs na "een gesloten abonnement van 1 jaar"
kom je er maar moeilijk van af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb een gratis voucher, dus dan is dat volgens mij niet zo moeilijk. Hotelpas.com zegt zelf in een mail dat ik 'nergens aan vastzit', dus mochten er toch problemen zijn, heb ik altijd dat zwart op wit staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@momopoyol trouwens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan natuurlijk ook zomaar naar wens verlopen.
Opletten voorkomt tegenvallers.
De meeste klagers zijn er misschien (vooral achteraf) een beetje naïef ingetuind.
Mijn stelling is echter dat het de aanbieders daarom te doen is.
De Hotelpas Voucher geeft recht op drie aaneengesloten gratis overnachtingen voor 2 personen in een 2 persoonskamer in een hotel vermeld in de online hotelgids tegen de vermelde voorwaarden en conform de boeking van het hotel. Een van de voorwaarden is dat afname van het ontbijt en diner in het hotel per nacht en per persoon voor het overeengekomen bedrag is verschuldigd.

Bij de Consumentenbond zijn er klachten dat consumenten een bericht kregen dat hun pas - conform de voorwaarden - voor een jaar is verlengd voor €99. Consumenten die de voucher hebben geactiveerd, maar niet duidelijk zijn geïnformeerd over de voorwaarden van de verlenging hoeven dus niet te betalen.

Hieruit blijkt in ieder geval dat deze organisatie minder betrouwbaar is. Als je er wel gebruik van maakt zal je goed moeten opletten op de voorwaarden.