Dat weet je alleen als een expert verklaart dat het horloge geen namaak is.

Maar je kunt wel aanwijzingen vinden:
- is de verkoper betrouwbaar (veel positieve feedback)
- is de prijs realistisch voor een merkhorloge
- zie je een verschil als je de afbeelding van het horloge vergelijkt met die van het identieke horloge dat op een horlogewebshop wordt aangeboden.

Toegevoegd na 4 uur:
De verkoper hoeft overigens niet te kwader trouw te zijn: hij kan het horloge hebben gekocht in de veronderstelling dat het echt was.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie punten, waarbij bij punt 3 gezegd moet worden dat een afbeelding weinig zegt, voor hetzelfde geld vergelijk je 2 identieke foto's (verkoper heeft dat bekende plaatje gewoon geüpload, of heeft een originele en tientalle nepartikelen).
SimonV
10 jaar geleden
Inderdaad. Je kunt op internet googelen naar echtheidskenmerken van merkhorloges, maar dat doen de vervalsers ook en passen daarop hun namaakhorloges aan...
Op eBay mag officieel geen namaak aangeboden worden. Daar kan je als verkoper aardig problemen mee krijgen. Als de prijs te mooi is om waar te zijn, dan is het nep. De verkoper krijgt ook ratings en in zijn historie kan je zijn eerdere verkopen bekijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door, als dat mogelijk is, samen met de verkoper naar een goede juwelier te gaan en die het horloge laten taxeren.