Als ik geen idee heb wat iDeal is, hoe weet ik waar moet ik beginnen?

Beste mensen, bedank voor jullie reacties op mijn vraag over iDeal. Ik zit in een grote probleem. En ik heb geen verstand over Internet bankieren en iDeal. Mijn man ook. En wij hebben nooit gevraagd van ABN AMRO Internet bankieren. En wij hebben het nooit gemaakt. Sorry voor het ongemak

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoeld u?
Utrecht
10 jaar geleden
Ga naar je bank (maak een afspraak) en laat je informeren over internetbankieren. Daar kunnen ze je alles uitleggen: wat het is en hoe het werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je had dit beter als aanvulling bij je eerste vraag kunnen zetten. Je moet zo snel mogelijk contact opnemen met je bank en het probleem voorleggen.

Antwoorden (1)

Ik heb uw eerdere vraag over iDEAL niet gezien, maar informatie over iDEAL is te vinden op de website van iDEAL: http://www.ideal.nl/

Ook is algemene informatie te vinden op de Wikipedia-pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/IDEAL

Dit zijn teksten van http://nl.wikipedia.org/wiki/IDEAL:

"iDEAL is een Nederlandse standaard voor het verrichten van internetbetalingen en is eigendom van Currence, de exploitant van betaalmiddelen zoals PIN en Chipknip."

"De persoon die een product koopt via internet plaatst een bestelling bij een webwinkelier. Bij het afrekenen geeft de klant aan dat hij/zij met iDEAL wil betalen: de klant klikt op de iDEAL-betaalknop en selecteert zijn/haar bank. Vervolgens wordt de klant doorgeleid naar de internetbankierafdeling van zijn/haar bank, waar na inloggen de betaalopdracht klaarstaat. Hier autoriseert de klant zijn/haar betaling op de voor hem/haar gebruikelijke manier. Het bedrag wordt van zijn/haar betaalrekening afgeschreven en de webwinkelier wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald (of betaald zal worden)."

"Consumenten die internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Rabobank, SNS Bank, RegioBank, ING Bank, Knab, Friesland Bank, Triodos en Van Lanschot Bankiers kunnen met iDEAL betalen zonder zich daarvoor aan te hoeven melden. De transactie is voor consumenten kosteloos."

"Met iDEAL kan alleen worden betaald als ook de webwinkelier iDEAL als betaalproduct voert. Wanneer de webwinkelier deze betaalmethode aanbiedt staat dat gewoonlijk duidelijk op zijn website vermeld."

Bij uw eigen bank kunt u verder specifieke informatie krijgen over hoe u iDEAL kan gebruiken, als u dat wil. Om iDEAL te kunnen gebruiken, moet u internetbankieren. Ook hierover is informatie te krijgen bij uw bank.

Als er problemen zijn met het gebruik van iDEAL, dan kunt u ook het beste hulp vragen aan de medewerkers van uw bank.

Toegevoegd na 1 dag:
N.B.: Pas overigens op bij e-mails die uit naam van iDEAL lijken te zijn verstuurd. Dit zijn phishing-mails, die niet afkomstig zijn van iDEAL. iDEAL zal nooit ongevraagd e-mails versturen. Phishing-mails worden gestuurd door criminelen.

Zie ook de waarschuwing op de website: http://www.ideal.nl/?s=warning