kun je een track en trace code aanvragen bij tnt?

Ik heb eergister iets besteld en ik heb netjes een mail gekregen dat ie is verzonden. Ik heb alleen geen track en trace code gekregen, zou ik deze nog bij tnt kunnen opvragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Je kunt bij PostNL een MijnPakket-account aanmaken ( https://mijnpakket.postnl.nl/Register ) Je kunt dan zien welke pakketten er naar je onderweg zijn en wanneer ze ongeveer bezorgd worden zonder steeds een code te hoeven invullen.

Het kan echter ook zijn dat jouw bestelling niet door TNT wordt bezorgd, maar door een bedrijf die deze service niet verleent. Misschien is dat dan ook de reden waarom je geen track & trace code hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zal ik dat eens proberen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe dat:-) Ik heb zelf ook zo'n account. Voordeel is dus dat je dan die codes niet meer nodig hebt. Maar weet je wel zeker dat het door postNL bezorgd wordt en niet door iemand anders?
Als het goed is moet dat in je ontvangen email staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt, het is door TNT aangeboden, ik ben op t moment niet thuis maar vind het wel fijn om te kijken wat er met mijn gekochte spulletjes gebeurd...ik kan ik de e-mail geen traceer code vinden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb trouwens net een account gemaakt maar er staat dat er geen pakketten onderweg zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat het weekend er nu tussen zit kan het pakket ook pas morgen (maandag dus) zichtbaar zijn bij postnl.
Eerder dan dinsdag zal het in elk geval niet bezorgd worden. De winkel waar jij spulletjes hebt gekocht zegt dat het pakket verzonden is. Toch heeft postnl het soms pas een werkdag later in bezit. (is mij al vaker gebeurd).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar het gaat via TNT, en de site MarioCube.nl geeft duidelijk aan dat als je het brijdag voor 6en hebt besteld het er zaterdag is, maar ik hoef me pas druk te maken als ik straks thuis ben en mijn pakketje er nog niet is :ap
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
TNT is hetzelfde.
Hoe kan het pakket dan bezorgd worden als je zelf niet thuis bent om de deur open te doen?
Het kan trouwens ook nog bij de buren afgeleverd worden, bedoel je dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat bedoel ik ja ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het pakket al bezorgd is dan zou je dat in je account bij "bezorgde pakketten" moeten kunnen zien. Als dat niet zo is dan komt dat misschien omdat je pas een account hebt aangemaakt nadat het pakket al bezorgd is. Hoe dan ook, je weet nu ook voor de volgende keer hoe je een pakket kan volgen zonder track & trace code;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker! Bedankt voor de tips en adviezen, mijn pakket is binnen, ik had een mail naar de afzender gestuurd en ze hebben de code nog gestuurd, deze waren ze vergeten in de mail te zetten haha :P

Andere antwoorden (1)

Traceer uw zending
U kunt het invoerscherm hiernaast gebruiken om de status van uw zending op te vragen.
Voor de aflevergegevens van koerierszendingen die dezelfde dag nog binnen Nederland afgeleverd worden, kunt u bellen met onze afdeling Customer Service, te bereiken via telefoonnummer 0800-1234.
Hoe werkt het?
Geef hiernaast uw vrachtbriefnummer of uw referentie (die u zelf heeft ingevuld) in. De letters voor en achter het vrachtbriefnummer zijn niet noodzakelijk. Selecteer vervolgens de juiste button (vrachtbriefnummer of referentie) en klik op 'Traceer uw zending'. U kunt maximaal 10 zendingen tegelijk invoeren. Gebruik voor ieder vrachtbriefnummer of referentie een nieuwe regel.
Belangrijk
Indien uw vrachtbriefnummer begint met "2S" of "3S" dan betreft het een pakketzending van PostNL.
Om deze zending te traceren gelieve contact op te nemen met de klantendienst van PostNL via 0900-0570 (€0,45 p/m, max. €22,50) of via deze link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heb ik al gelezen, ik vroeg mij af of ik mijn code kan achterhalen want ik heb die niet gekregen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je geen vrachtbrief ontvangen? Als dat het geval is kun je bellen met de klantenservice, maar ik geef je een hele kleine kans dat zij je kunnen helpen, als jij geen vrachtbrief hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe ziet een vrachtbrief er uit dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh laat maar heb het ff gegoogled, maar zo'n vrachtbrief heb ik niet gekregen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is het misschien een optie de methode die Astrid voorstelt te proberen.