Waarom kan ik niet via bol.com met maestro betalen? ( pinpas )

Ik zit te kijken op bol.com maar dan wil ik betalen met een maestro pinpas maar waarom kan ik niet met een maestro pas betalen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K
capthavoc
11 jaar geleden
je kan toch gewoon ideal gebruiken ?
je wordt dan direct naar je bank verwezen de betaling wordt klaargezet je vulde daar de inlog code via dat rekenmachientje
en klaar het kan wel in belgie zie ik wel maar daar is wellicht een ander systeem dat op hetzelfde neerkomt als ideal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht even dat er een pinpas reader in mijn pc zat...maar het bleek de floppydrive te zijn... Maar idd, waarom niet gewoon via Ideal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@capt : Niet alle banken werken met een "rekenmachientje" wat overigens een e-dentifier heet. De ABN AMRO doet dit. ING bijvoorbeeld, werkt met "Mijn ING" waarop je inlogt met een gebruikersnaam en wachtwoord. iDeal is dan inderdaad de beste keus.

Antwoorden (4)

Lijkt me heel simpel, ze zijn een webwinkel en hebben dus geen pinapparaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij wilt met een pinpas betalen, en daarmee is het niet mogelijk om via internet te betalen. Je kunt wel met iDeal betalen of achteraf via een acceptgiro. Dat Maestro logo is bedoeld voor credit/debit cards.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de beschikking hebt over Internet-bankieren en de daarbij horende pasreader dan kun je gewoon aan BOL.com betalen met je pinpas.

Je hebt dan de mogelijkheid tot het vooraf overschrijven van het verschuldigde bedrag d.m.v. een bankoverschrijving.
De levering zal dan plaatsvinden nadat BOL.com het bedrag ontvangen heeft.

Met die pinpas en cardreader kun je dan ook via I-Deal betalen, het bedrag staat dan meteen op de rekening van BOL.com.

Heb je geen internet-bankieren, dan kun je helaas niet betalen aan BOL.COM anders dan met een acceptgiro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heh? als ik bij bol.com (of welke winkel dan ook) betaal via ideal dan heb ik mijn pinpas niet nodig hoor. Ik heb niet eens een cardreader voor mijn internetbankieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zit jij waarschijnlijk bij ING. Die hebben geen cardreaders. ING werkt met TAN codes die via sms verstuurd worden. Ja, dat kan dus ook.
In België kun je met je Maestro kaart online betalen, maar je hebt wel een Kaartlezer/Digipass nodig om uw unieke code te genereren voor deze transactie.

Andere betaalmethodes op bol.com :
- Acceptgiro
- (prepaid) Creditcard
- iDeal (Nederland)
- Maestro (België)