Bij verdenking dat er iets anders in zit dan opgegeven mag de douane de pakketjes open laten maken en controleren op inhoud. In pakketjes kan van alles zitten dat niet legaal is of dat niet het land in mag.
11 jaar geleden
De douane mag, indien zij daartoe genoodzaakt ziwn, pakjes openmaken eender vanwaar het vandaan komt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij mag de douane pakjes van over de hele wereld openmaken.
Er zit dan wel altijd een sticker op dat de handeling correct door de douane gedaan is. (dus dat het niet door zomaar iemand geopend is.)
11 jaar geleden
De douane mag altijd pakjes openmaken.
Kijk hier maar: