Dit is de gewijzigde Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken, die op 1 juli 2008 in werking is getreden.
Artikel 24 is de vervanger van het ‘oude artikel 25’ over internetsites en de wettelijke leeftijdsgrens voor de aankoop van alcoholhoudende drank. Bij internetsites waarvan de merknaam van de alcoholhoudende drank ook deel uitmaakt van de domeinnaam
moet op de homepage aan de bezoekers van de website gevraagd worden of zij 18 jaar of ouder zijn. Websites moeten op de homepage een age-check tonen die minderjarige bezoekers belet de merksite te bezoeken.