AdWordscampagne zelf beheren of door een professioneel bedrijf?

Een bedrijf (Google gecertificeerd) heeft mij een voorstel gedaan om de campagne voor mijn webshop opnieuw op te starten (nu zelf gedaan, maar daar gaat al mijn winst naartoe). Kosten: €850,-.
Daarnaast bieden zij aan om de campagne te beheren, kosten: €250,- per maand.
Op zich natuurlijk niet erg als ik dit terug ga verdienen, maar daar heb ik dus mijn twijfels over! Wie heeft ervaring?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hoeveel gaf je per maand uit aan AdWords? Wat houdt "Google-gecertificeerd" in? Heeft het bedrijf een smak geld aan Google betaald voor dat "keurmerk"? Want dan betaal je dus mee aan iets dat onnuttig is. Betaal je niets extra's, behalve die €250,-, of betaal je dat bedrijf €250,- en daarnaast nog de kosten van de AdWords-campagne? Loopt je webshop goed?

Het beste wat je kunt doen is kijken hoeveel winst je krijgt per maand aan je webshop en hoeveel je daarvan maximaal wilt besteden aan de AdWords-campagne. Kijk ook even op internet of er andere bedrijven zijn die hetzelfde voor een lagere prijs aanbieden en probeer met deze prijzen naar dit bedrijf te gaan en kijken of je de (opstart)prijs omlaag kunt krijgen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, Daan. Op dit moment besteed ik elke maand 1300 euro aan AdWords en dit is ook zo goed als mijn omzet. Dat schiet dus niet echt op, moet er wel bijzeggen, dat ik nog maar 4 maanden bezig ben en wat dat betreft wel tevreden ben met de omzet, behalve dan dus dat ik dat weer kwijt ben aan Google!
Google-gecertificeerd wil zeggen dat de medewerkers elk jaar een examen van Google afleggen over hun kennis van AdWords. Hoeveel ze hiervoor betalen weet ik niet.
Ik zal inderdaad eens op zoek gaan wat andere bedrijven hiervoor vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na vier maanden moet je al wel resultaat kunnen zien. Controleer of je bezoekers door middel van de campagne op je site zijn gekomen met Google Analytics (www.google.com/analytics).
Controleer of het bedrijf betrouwbaar is door op internet naar reviews te kijken en te kijken of ze zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Heb je de aanbieding via e-mail gehad?
Hoe lang zit je er aan vast? Is het een contract? Voor een maand, een jaar, twee jaar? Het ziet er verder goed uit volgens mij, en is het zeker de moeite waard om het te proberen. Vraag of je het een maand met ze mag proberen zonder de opstartkosten te betalen, controleer of je bezoekers en inkomsten omhoog zijn gegaan met Analytics en besluit daarna of je er mee door wilt gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de aanbieding van een vader van de school van mijn kinderen gekregen. Hij is een uur langsgeweest om alles door te spreken en beweert dat hij dit niet zou doen als hij het geen kans van slagen zou zien, want hij heeft nog 8 jaar met me te maken op het schoolplein...Overigens is hij niet diegene die mijn campagne zou opzetten, maar een medewerker van hem. Ik kan zelf kiezen wanneer ik weer stop, maar hij gaf aan, dat ze alleen met me in zee willen gaan als ze zelf de campagne kunnen opstarten, oftewel ik zit wel aan die eerste €850,- vast, maar kan besluiten het daarbij te laten.
Wanneer je de tijd hebt om goede, werkende AdWords voor je webshop te vinden kan je dit best zelf doen. Een nieuwe campagne starten voor € 850 zegt mij niet zo veel. Wat doet de aanbieder daar voor. Binnen 30 minuten zelf een campagne opstellen is niet moeilijk maar een goed scorende campagne kost je meer tijd en moeite.
Kan je met de aanbieder een afspraak maken over garanties die de door hen gemaakte campagne bereiken?
Google eens op trefwoorden om de aanbieder te zoeken. Hoe is hun eigen score? Hoe is het met de scores buiten de reclameblokken?
Kijk eens bij http://www.google.nl/adwords/professionals/education.html hier staat vermeld wat die certificatie waard is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goed SEA-bureau verdient zichzelf zeker terug. Een adwordscampagne van niveau opzetten is niet iets wat je zomaar even in een verloren uurtje erbij doet.
Maar... je moet er wel scherp op blijven. Geef je bureau aan welke prijs je per conversie (verkoop) wilt betalen aan Google. Ze kunnen de campagne daarop instellen en zo voorkomen dat je complete omzet in de Google-campagne verdwijnt.

Een extra tip: je kunt beter investeren in gratis vindbaarheid van je site (SEO) dan in SEA. De reden is simpel: van goede SEO heb je ook nog rendement als je stopt met investeren. SEA-effecten stoppen direct als de campagne eindigt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! Wat ik me trouwens afvroeg, heeft het aantal bezoekers via AdWords ook invloed op je SEO?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas... die werelden zijn op dat punt gescheiden. Je kunt wel in beide kanalen 'sturen' op dezelfde goede zoekwoorden voor jouw site.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of ik dat zo 'helaas' vind, want als ik mijn SEA stop, bijvoorbeeld in vakantietijd, heeft dit dus geen invloed op mijn positie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb mijn akkoord inmiddels gegeven, ze gaan maandag voor me aan de slag. Nu maar hopen op een omzetstijging versus een kostenvermindering! Bedankt voor jullie adviezen.