Een payment provider is een bedrijf dat de betalingen regelt voor een webshop. Voor beginnende webshops is het vaak makkelijk om niet naar een bank te gaan, maar naar een provider als bijvoorbeeld Multisafepay of Ogone, omdat zij alle betalingen regelen voor zowel ideal als creditcard en evt nog andere. Zodat je daar als webshop eigenaar weinig omkijken naar hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die regelt het betalingsverkeer van een website.

Een voorbeeld van zo'n provider is Mollie, daar kun je bepaalde betaaldiensten krijgen voor je site, bv. bellen, sms'en, iDeal en PaySafeCard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is degene die zorg draagt voor de betaling. Bijvoorbeeld Paypal, of Moneybookers. Maar ook je eigen bank kan een betalingsprovider zijn, met Ideal of een gewone bankoverschrijving ofzo.