Kan ik ergens ontwerpen uploaden om die dan te verkopen als tshirt en ansichtkaart enzo?

Het lijkt me leuk om een aantal ontwerpen te verkopen, bijvoorbeeld als ansichtkaart, koffiemok, t-shirt enzo. Ik wil me hierbij alleen richten op het creatieve deel en de rest wil ik me niet mee bemoeien.

Is er ergens een website waar ik (gratis) mijn ontwerpen kan uploaden, waarna zij vervolgens zorgen dat mensen het kunnen bestellen als t-shirt, koffiemok, petje, vlag...weet ik wat al niet meer...?

Liefst zo dat ik zelf kan aangeven welke producten wel mijn ontwerp mogen hebben en welke niet, en waarbij ik zelf de prijs op kan bepalen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

lijkt me niet, op ontwerpen zit meestal copyright, dus mag je ze niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begrijpt de vraag niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik had het woordje mijn in "mijn ontwerpen" niet gelezen.Sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zo'n geval kan je je vraag heel makkelijk zelf verwijderen (om bijv. een minregen te voorkomen).
Als het je eigen ontwerpen zijn, dan ben je zelf auteursrechthebbende en staat niets in beginsel in de weg aan het openbaren en verspreiden van je ontwerpen. Copyright heeft zijn betekenis overigens grotendeels verloren (zie Gielen - Kort begrip van het Intellectueel eigendomsrecht).

Waar je dit kunt laten doen? Op zeer veel plaatsen; ook online: google eens "T-shirt bedrukken"...