Hoe kan het dat haar sneller groeit als je het regelmatig laat knippen?

Ik was van de week naar de kapper waar ik een beetje op mijn donder kreeg voor het te lang niet mijn haar laten knippen (nu had ik 3 cm dode punten). Ik gaf aan dat dit was omdat ik graag mijn haar wil laten groeien, waarop de kapper zei dat wanneer je het regelmatig laat knippen het dan beter en sneller groeit. Is dit een fabeltje en alleen goed voor zijn eigen portemonnee of is het echt waar? Zo ja, hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Onzin! Het haar groeit vanuit de wortel op je hoofd, en niet vanuit de punten.
Of er aan het eind van die punten iets wordt afgeknipt maakt niks uit voor de snelheid van de groei.
Je haar ziet er hooguit waat verzorgder uit als er geen punten aanzitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je haar groeit dan echt niet sneller maar de kapper bedoelde dat als je het wat vaker laat knippen je veel minder dooie punten hebt en er daardoor in totaal minder af moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit kan eigenlijk niet. in principe kunnen sommige haarstijlen wel beter goeien as ze beter verzorgd zijn, maar ze groeien echt niet sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is het verschil dan tussen BETER groeien en SNELLER groeien??
Sneller groeien bestaat helemaal niet bij gewoon, gezond haar.
idd het is alleen goed voor zijn portemonee
als je gemiddeld 1 keer in de 6 weken naar de kapper gaat is dat voldoende
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 keer in de 6 weken? Dat vind ik toch wel vallen onder het kopje 'regelmatig'..
Je haar gaat niet sneller groeien van knippen. De haargroei wordt bepaald door drie fase. In de eerste fase groeit je haar vanuit het haarzakje. Er vindt een celdeling in het haarzakje plaats. Goede doorbloeding heeft hierdoor wel invloed op de haargroei. Nadat een haar is gegroeid tot de uiteindelijke erfelijk bepaalde lengte, zal de huid de haar afstoten en zal er een nieuwe haar gaan groeien in het haarzakje. Een haar kan jaren groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das een fabeltje.