Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn winkels zo slecht verlicht ?

ik was gisteren bij C&A en hoorde opvallend vaak: is dat nu zwart of blauw of zwart of bruin. waarom geen beter licht in winkel of vermelding van kleur

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
725

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De winkelier moet een afweging maken tussen een goed verlichte zaak en een sfeervolle zaak. Veel winkeliers willen een mooie sfeer in hun winkel en daar hoort hard TL licht vaak niet bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De juiste kleur kun je eigenlijk alleen bij daglicht goed. Er is wel tl verlichting die daglicht nabootst, maar helemaal echt wordt het nooit.

En zelfs bij daglicht vind ik het soms moeilijk om het verschil tussen donkerblauw en zwart te zien, dus of het altijd aan de verlichting licht betwijfel ik.

En voor winkels is mbt verlichting niet alleen van belang of je kleuren kunt onderscheiden, winkels willen met verlichting soms ook een sfeer creëren, zichtbaarheid van spullen wordt dan ondergeschikt.

Vaak staat ook op het label of in het kledingstuk welke kleur het is.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Bovendien zal ook wel gekeken zijn, bij welke kleur licht, de klant er het beste uitziet.
Als het licht je bv erg bleek maakt, denkt men al gauw dat dat aan de kleding ligt, en zal men die niet kopen. Ziet men er door het licht beter uit, dan wordt de kleding makkelijker gekocht
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding