Waar vind ik een een jack van een mooie kwaliteit nepleer?

Ik heb een mooi leren jack, zo één van het soort dat nooit uit raakt. Ik heb hem al zeker tien jaar, draag hem nog steeds met plezier, maar als ik eerlijk ben is hij in die tien jaar wel iets te klein geworden.

Ik wil dus graag een vervanging voor mijn leren jack, maar heb wel een voorwaarde die het wat lastiger zoeken maakt: ik ben intussen vegetariër, en wil niet zo'n grote lap leer kopen.

Het moet dus nepleer zijn, maar wel van een mooie kwaliteit, niet een soort plastic dat 'goedkoop!' schreeuwt en na twee maanden al uit elkaar begint te vallen. Als het echt goed is (lees: toch minstens een paar jaar mee moet kunnen gaan zonder lelijke slijtage bij normaal dragen) mag het ook best wat kosten.

Ik heb een afbeelding toegevoegd om een idee te geven van de stijl: vrij kort, met een open rits (liever geen flap eroverheen), getailleerd model. De zakken op dit model vind ik mooi, maar daar ben ik niet speciaal aan gehecht, het mag ook gerust zonder zakken. Qua kleur denk ik aan klassiek donkerbruin, cognac of zwart.

Wie weet waar ik zoiets kan vinden in goede kwaliteit nep?

Bronvermelding voor de afbeelding:

http://www.heine-shop.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Heine-HeineNL-Site/nl_NL/-/EUR/SH_ViewProduct-ArticleNo;sid=oemIW0kT9cUdWwW4uKMiMyUZlRfG25yNM2zuSr-RWtvrW59Lk-nuSr-Rm7G2oA==?ArticleNo=076809Y

Toegevoegd na 43 minuten:
Vergeten erbij te zetten: ik wil absoluut éérst kunnen passen en dán pas kopen, daarom dus geen postorderbedrijven of webshops.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft bij postorderbedrijven niet verplicht te kopen als je iets besteld hoor! verder kun je die postorder bedrijven wel gebruiken als onderzoeksmateriaal, zoek naar een leuk jasje en kijk van welk merk dat is en ga na waar ze dat merk verkopen in een winkel. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik, ik heb zelf gewerkt bij een bedrijf waar de Wet koop op afstand op van toepassing was. Ik wil gewoon niet bestellen op de gok, het passen, erachter komen dat het voor geen meter zit, en het dan weer terug moeten sturen. Dus éérst passen, dán kopen. Niet eerst kopen, dan passen, dan de koopovereenkomst ongedaan maken. Overigens, het recht om iets terug te sturen is niet hetzelfde als het recht om het geheel kosteloos terug te sturen. Bij één van de voorbeelden die genoemd worden zou het me 26 Engelse pond kosten om een jasje te laten komen en vervolgens weer terug te sturen.

Het beste antwoord

Vega-life heeft een winkel op de Blauwburgwal in Amsterdam, vlak bij het Centraal Station.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé, die is nieuw voor mij, ik gaa eens kijken!

Andere antwoorden (4)

Je zou eens bij de Bijenkorf en andere luxere damesmodewinkels moeten kijken. Daar wordt tegenwoordig heel veel nepleer verkocht.

Mijn dochter heeft vorig jaar een heel mooi jasje gekocht, niet te onderscheiden van echt leer. Kwam van een boetiek uit Deventer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn een aantal winkels, merken en websites over winkels met nepleer. Of ze er ook goede kwaliteit jacks verkopen, weet ik niet, maar wie weet zit er iets bij voor je:

* Matt & Nat: http://www.mattandnat.com
* Vegetarian Shoes: http://www.vegetarian-shoes.co.uk
* Vegan Store: http://www.veganstore.com
* Herbivore Clothing: http://herbivoreclothing.com
* Interpunk: http://interpunk.com/
* http://unreasonable.org/node/10#online

Toegevoegd na 34 seconden:
Ook bij dat schoenenmerk hadden ze geloof ik wel een paar nepleren jassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar wat ik er waarschijnlijk even bij had moeten zetten: ik wil absoluut eerst kunnen passen en dan pas kopen, dus niet online kopen, dan passen en dan terug kunnen sturen. Het gaat me dus om ouderwetse bakstenen winkels. Ik ga trouwens wel al je links bekijken, misschien kan ik er nog andere leuke dingen vinden dan alleen dit ene jack!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige merken staat wel bij welke fysieke winkels je producten van hen kan kopen, dus in dat geval kan het misschien wel. Maar ik weet niet of ze allemaal ook in Nederland in fysieke in winkels verkopen, dus misschien heb je er dan inderdaad weinig aan.
Topshop is een goeie winkel, het is wel een UK winkel maar misschien zie je hier wel iets leuks qua leren jasjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de sting. ik hb hem nu al 5 jaar en hij is nog prima!
andere winkels( ik weet niet of de kwaliteit daar net zo goed is, maar je kan kijken):

zara
vero moda
only
river island
esprit
american today (die zijn ook erg goed)

en anders kan je altijd nog kijken in boetiekjes waar je langs loopt. dan kan je iets goedkoops kopen, wat mischien maar 2 jaar meegaat, maar dan koop je over 2 jaar weer een ander model, al je er zat van word.

succes!