Wat is de gebruikersaanwijzing voor echte anti-roos shampoo?

Ik was van het weekend bij de kapper en die zij dat ik erg veel last had van roos en een geïrriteerde hoofdhuid.

Ik heb toen een anti-roos bij de kapper gekocht (had ik zelf om gevraagd).

Nu heb ik LifeTex - balanced van Wella gekocht.

Echter staat er niet echt een gebruiksaanwijzing op behalve:
"Een kleine hoeveelheid op handdoekdroog haar aanbrengen en gelijkmatig verdelen. Licht inmasseren en opschuimen. Grondig uitspoelen. Indien nodig herhalen."

Handdoekdroog wat is dat dan, ik had mijn haar handdoekdroog voor mijn gevoel en er schuimde niks op pas toen ik er een beetje water bij deed ging het schuimen?
Maar moet / mag dit elke dag?
En hoelang (tot de roos weg was zei de kapster, maar wanneer is dat)?

Toegevoegd na 8 minuten:
De vragen die nu open staan na het lezen van de gebruiksaanwijzing zijn:

* Handdoekdroog wat is dat dan, ik had mijn haar handdoekdroog voor mijn gevoel en er schuimde niks op pas toen ik er een beetje water bij deed ging het schuimen?

* Maar moet / mag dit elke dag?

* En hoelang (tot de roos weg was zei de kapster, maar wanneer is dat)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.7K

Het beste antwoord

Handdoek droog is een rare uitdrukking.
Daarmee bedoelen ze dat je haar niet moet druipen van het water, maar dat geldt alleen voor heel lang haar.

Gewoon je haar nat maken onder de douche. Beetje shampoo in je handpalm en over je hoofd verdelen. Met je vingers goed inmasseren en uitspoelen. Dit eventueel herhalen.

Je doet dit net zo lang tot de roos verdwenen is.

Om het bij te houden is het noodzakelijk dat je hoofdhuid in balans is. Dit kun je doen door olijfolieshampoo te gebruiken. Of een eucalyptus shampoo als je wat vettige hoofdhuid hebt. Kijk bij de drogist of ze een pure olijfolieshampoo hebben.

Toegevoegd na 59 seconden:
Oh, stress kan roos veroorzaken, dus probeer dat een beetje aan te pakken als het van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn zoon heeft ook antiroos shampoo van de kapper. Die vertelde hem dat hij de eerste weken 2x per week zijn haar ermee moest wassen en als de roos weg was af moest bouwen.
Dus eerst 2x per week, daarna 1x per week, dan 1x per 2 weken etc. En dat hij dan voor onderhoud zo nu en dan nog zijn haar ermee moest wassen maar niet teveel want het schijnt helemaal niet zo goed te zijn om er teveel mee te wassen.

En ook zijn haar niet druipnat, klein beetje shampoo op zijn handpalm doen en dan eerst over zijn handen verdelen. Dan goed inmasseren en even in laten trekken. Daarna heel goed uitspoelen dat echt alle shampoo resten eruit zijn.
13 jaar geleden
Kijk naar de gebruiksaanwijzing van een vergelijkend merk.
Spoel eerst uw haar en masseer de hoofdhuid.
Was daarna eerst uw haar met een gewone shampoo
die voor uw haar geschikt is.
Vaak slaat het schuim dood van de 1e shampoo behandeling.
Daarom kunt u elke 1e keer beter niet de dure anti roos shampoo gebruiken.
Dus in feite wast u 2 keer uw haar en masseert u met
elke behandeling dwz spoelen, gewone shampoo en anti roos shampoo. Daarna heel goed uitspoelen en zonodig uw hoofdhuid met een lotion behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan dat geen kwaad, twee keer je haar wassen? Ik dacht altijd dat dit niet heel goed was.