Welke kleur heeft een olijfkleurige huid?

Ik ken olijven alleen in de kleuren groen en zwart, maar dat wordt vast niet bedoeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien was de persoon zeeziek!

Antwoorden (2)

Olive huid wordt meestal aangegeven met een licht beige huidskleur met enkele gele ondertoon. Mensen met een Middellandse-Zeegebied, Midden-Europese of Scandinavische achtergrond hebben vaak olijfolie huid. Aanpassing kan een reden voor, omdat deze gebieden vaak meer zonlicht en extreme temperaturen dan andere delen van de wereld. Typisch, mensen met olijf-getinte huid donkerblond tot zwart haar, met enige vorm van oogkleur

( verdere info in de bron)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scandinavische rasse nebben een roze hui en geen olijfkleurige.
Olijfkleurige huid komt het meest voor bij mensen met donker haar en een blanke huid. Zuid-Amerika, Azië en Mediterrane landen.

Het is doorgaans grijs/bruin, lichtbruin met een gelige ondertoon.