Mijn haar pluist echt supererg, wat kan ik doen of erin smeren/spuiten waardoor het niet meer zo pluist?

Iets dat ECHT werkt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.1K

Antwoorden (8)

Allererst 7 dagen niet wassen. Is goor ik weet het. Dan als je het gewassen heb niet föhnen. Een haarmasker van andrelon of kapper werkt echt.
+ babyshampoo gebruiken.
Minder vaak je haar vast doen. En altijd los tijdens het slapen.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi ik heb heel veel krullen van nature en soms pluist het ook
ik doe er wat haarwax in en de pluids is weg
even goed door je handen wrijven en in je haar kneden ...weg pluishaar

Toegevoegd na 32 seconden:
pluids moet pluis zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ECHT werkt:

Koop een fles amandelolie (puur) bij de drogist. Doe een paar eetlepels (afhankelijk van de lengte van je haar) in een kommetje en verwarm het een klein beetje.

Smeer het goed in je haar en op je hoofdhuid. Willek er folie omheen en dan een handdoek. Laat het een paar uur intrekken. Beter is het om het voor het slapen gaan te doen. Daarna goed uitspoelen en met een milde shampoo wassen.

Dit kun je eens in de paar weken doen. Verder is het goed om na iedere wasbeurt je haar met goede conditioner te behandelen.

Zelf vind ik deze twee de beste:

Guhl conditioner, amandelolie. Deze is heel lekker dik en na het uitspoelen krijg je zijdezacht haar.

Gliss Kur liquid silk gloss. Heel fijn voor krullend haar.

Toegevoegd na 54 seconden:
willek moet natuurlijk wikkel zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken iemand die net hetzelfde probleem heeft.
Zij gebruikt FRIZZ-EASE.
Je gebruikt het best op droog haar.
Eerst wrijf je het goed door je handen ,
daarna smeer je het goed uit op je haar.
Je kan het kopen bij kruidvat of bij de kapper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schwarzkopf GOT2B smooth 'n chic werkt echt onwijs goed! ik gebruik het zelf ook ik heb niet altijd er last van maar als ik daar wel last van heb dan gebruik ik dat en zijn de pluisjes weg!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik John Frieda straightening potion:
moet je op nat haar spuiten en dan pluist het bijna niet werkt echt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haar niet wassen, maar alleen dagelijks met warm water uitspoelen, zorgt ervoor dat de talgproductie van je hoofdhuid weer haar normale beloop krijgt. Het is even wennen (in het begin krijg je misschien wat jeuk tegen de tijd dat je normaal gesproken je haar moet wassen) maar het werkt echt. Elke avond voor het slapen het droge haar goed doorborstelen met een borstel met echte haren en zonodig de pluizige punten behandelen met crèmevoeding die je niet uitspoelt. Over je handen verdelen en in je haar 'knijpen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik maak altijd een haarmaskertje met de volgende ingrediënten; honing,tomatenketchup,yoghurt en bier(voor de glans)
Zorg ervoor dat je de juiste hoeveelheden vind, elk haartype is natuurlijk anders maar voor vooral pluizig haar zal ik er extra veel honing bij doen

20 minuten laten intrekken en uitspoelen met warm water, succes verzekerd!