Ik heb een soort van vaseline-verslaving, hoe kan je hier vanaf komen?

ik heb altijd een labello, vaseline of pural dingetje bij me, en eigenlijk vind ik het heel vervelend.
nu hoorde ik eens van iemand dat het niet echt verslavend is, maar gewoon een gewoonte word.
maar als ik het niet bij me heb, en ik heb dat door, word ik meteen heelmaal gek en krijg droge lippen enz ( zal vast het idee zijn)
maar hoe stop ik met het zoveel gebruiken, gewoon niet meenemen is dus geen optie.

Toegevoegd na 6 minuten:
ik vind dit voor mezelf best wel een heel groot probleem

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar, ik heb het maar zo gelaten en zorg dat ik altijd iets bij me heb voor mijn lippen. Dus tig labello's, lipstick, vaselineblikjes etc.
Verstopte neus en veel door de mond ademen kan het ook mee te maken hebben.
Rieneke1
13 jaar geleden
hier nog een labello/lippenstift-addict :)
ik vind het geen probleem, heb gewoon altijd wat bij me.

Antwoorden (6)

waarom vind je het een vervelende gewoonte?

ik kan er zelf niet zoveel kwaad in zien. als je er gewoon mee doorgaat zou het geen ramp zijn.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doordat je dus elke zoveel minuten/uur, weer met die labello-vaseline enz zit.
Afbouwen is mijn antwoord.
Het is heel lastig en herkenbaar, als je nu elk kwartier of half uur je Labello pakt, moet je proberen de tijd te rekken.
Elke keer 5 min. of meer langer wachten om de Labello te pakken. en de tussentijd steeds meer opbouwen dan moet het lukken, succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je een leuke kleur lipstick bij je hebt.
Staat veel leuker dan labello en is meestal even vet.
W.s. dat je lipstick niet zo vaak hoeft te gebruiken dan de labello.
En bovendien! er is niks mis mee hoor. Ik ken ergee verslavingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had dat zelf vroeger ook, en werd er ook gek van.
Tot ik een keer per ongeluk geen bij had toen ik 2 dagen ging logeren, en wel droge lippen had, en toen maar margarine op mijn lippen smeerde die dagen.
Toen ontdekte ik dat ik dat maar 1 of 2 keer per dag hoef te doen, en ik nooit meer het gevoel van droge lippen heb, en de behoefte aan lippenbalsem dus verdwijnt. Tegenwoordig doe ik het alleen 's avonds op, en is het hele probleem weg.
Je kan ook eens kijken naar of je alle vitamines en vetzuren etc. genoeg binnenkrijgt, mogelijk is een tekort aan een zo'n stofje de oorzaak van constant droge lippen.

Je omzeilt zo natuurlijk de 'verslaving', ipv. het gedrag aan te pakken, maar als het werkt, is daar niks mis mee.

Als je af en toe over je lippen likt, moet je ook proberen dat af te leren, dat maakt ze namelijk even vochtig op de korte termijn, maar op de iets langere termijn alleen maar droger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon in 1x stoppen... op een moment dat je van die labello baalt... na 1 of 2 dagen ben je er dan weer vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf gebruik ik het nauwelijks, wanneer ik droge lippen heb wrijf ik erover met mijn vinger, ik heb het idee dat het de doorbloeding stimuleert, schijnt ook te kunnen met tandenborstel. Heb ook wel eens gelezen dat je lippen gewend raken aan labello etc,.