Wat kun je doen tegen jeuk op de hoofdhuid?

Ik heb via de huisarts speciale shampoo gehad, maar die dure flesjes worden niet vergoed.

13 jaar geleden
in: Mode
5.9K

Het beste antwoord

Bij oa de Etos drogist kun je Dermolin shampoo kopen.
Na jaren krabben en zelfs het vermoeden van psoriasis op mijn hoofdhuid ben ik er achter gekomen dat ik overgevoelig was voor gewone shampoo. Dermolin producten zijn vrij van conserveringsmiddelen zoals parabenen, zeep, parfum, kleurstoffen, broomverbindingen of nikkel. En dat gewoon voor een normale prijs! Het advies kreeg ik van een dermatoloog die het zelf ook gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het hangt er wel van af, waardoor de jeuk veroorzaakt wordt. Ben je allergisch voor parfum, misschien?
Je hebt al een speciale shampoo via de huisarts gehad, was het toen wel minder?
Misschien is er in dat geval onder een andere naam (je betaalt vaak extra voor bepaalde merken) een goedkopere shampoo verkrijgbaar, die dezelfde samenstelling heeft.
Ik heb zelf tijdens tropische temperaturen altijd jeuk en wijt dat aan het transpireren. Ik was het dan dagelijks met babyshampoo en doe er achteraf babylotion door. Ik verbeeld me dat dit helpt. Maar helemaal weg is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier zelf ook een tijdje last van gehad. Heb toen, na een tip mijn haar gewassen met teershampoo. Tevens hoofdhuid ingesmeerd met lotion. Jeuk op de hoofdhuid wordt namelijk vaak veroorzaakt door een droge huid.

Nu realiseer ik me goed, dat het insmeren van de hoofdhuid voor mannen met kort haar makkelijker is dan voor vrouwen met lang haar. Toch zie je, als je het wel doet, als snel resultaat, dus het is het echt waard. Als je het 's avonds insmeert kun je het de volgende ochtend wassen met de teershampoo, zodat je niet met een vette bos haar rond te lopen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
kan je teershampoo bij de drogist kopen?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Is gewoon bij de drogist te koop. Voor de prijs hoef je het niet te laten; kost niet zo veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ruikt alleen naar snelweg ;-)
Vooral niet te vaak je haren wassen (2 x per week is zat) omdat je daarmee je hoofdhuid alleen maar droger maakt. Niet krabben want daar krijg je wondjes van die de jeuk alleen maar erger maken. Probeer eens hypoallergene shampoo uit de supermarkt of experimenteer eens met verschillende soorten shampoo. En ook op je conditioner kun je reageren, dus laat die eens helemaal weg.

Bij mij is het stukken minder sinds ik shampoo van Vichy Dercos gebruik. Dat zijn inderdaad dure flesjes maar je doet er wel lang mee (ook al omdat je vanzelf zuinig wordt van dat dure spul!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik hier ook lang last van gehad.
De laatste jaren gebruik ik producten van Urtekram, deze zijn mild en zonder agressieve zeepstoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even er van uit gaan dat je geen luis hebt ( anders had je huisarts je wel een ander middeltje voor geschreven als shampoo)denk ik dat je toch het beste wel door kan gaan met wassen met dure shampoo .waarschijnlijk bedoel je denorex? Die menthol achtige teer shampoo?
Zo niet vraag die dan aan bij je huisarts en vraag dan ook meteen topicorte of betnelan aan. Das een lotion die je gebruikt om je hoofd huid mee in te smeren na het wassen.Dat helpt heel goed.
Wanneer je jeuk veroorzaakt word door stress (psoriasis roos) is dit een hele goede manier om eraf te komen.
Maar wanneer het geen roos psoriasis is en de jeuk word veroorzaakt door andere dingen dan zou je eens moeten letten op de volgende punten. Ben je ergens allergisch voor?( je haarverf ofzo) Gebruik je misschien een andere haarlak als anders? Ben je flink met je deo of je parfum in de weer geweest en is er wat van op je hoofd terecht gekomen?
Je kunt door vermoeid heid jeuk krijgen je kunt wat gegeten hebben wat jeuk veroorzaakt.
Maar het kan ook gewoon warmte irritatie zijn.
Daar hebben op dit moment wel heel vele meer mensen last van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb vroeger jaren gekrabt,jeukte verschrikkelijk, ook schilfers,kreeg Selsun,hielp goed,maar wordt niet meer vergoed ,en is zeer duur,Er zit selenium in Vichy heeft er ook een met selenium,helpt goed is wat minder duur ,maar het gaat ook goed met Elvive Antiroos(blauwe fles,in veel winkels te koop) niet duur en ook de werkzame stof selenium erin.
Sukses!