Welk scheermesje en hoe duur?

Hallo, ik heb gehoord dat de scheermesjes/wegwerpmesjes van de kruitvat het erg goed doen. Nu vroeg ik me af welke ik nou het beste kan kopen en hoe duur ze zijn. Ook wil ik wel weten of je er dan nog scheerschuim bij moet kopen. Het liefst een bedrag van ongeveer 5 euro of minder.

En nog even, ik heb het over een damesscheermesje, niet voor mannen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1K

Het beste antwoord

Het maakt niets uit.
Scheermesjes van het Kruidvat zijn goed.
En welke iemand koopt hangt af van de voorkeur:
- houder met verwisselbare mesjes.
- wegwerpmesjes.

Die voorkeur wordt o.a. bepaald door hoe iets er uit ziet en hoe iets lekker in de hand ligt. Dat is persoonlijk.

Ik gebruik geen scheerschuim, dat vind ik maar geknoei.
Ook geen scheerolie, dat vind ik te duur en onzin, want je spoelt het allemaal weg.
Lekker onder de douche, douchecreme op je oksels en scheren en mesje steeds goed afspoelen.
Even buiten de straal gaan staan, douchecreme op je benen, voorzichtig scheren bij je enkels en oppassen voor onregelmatige plekjes.

Kruidvat Wegwerpmesjes Lady4 stuks
Met 3-voudige mesjes, glijstrip en verlengde steel
€ 1,99
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In ieder geval scheergel o.i.d. er bij gebruiken,anders gaat het erg schrijnen. Persoonlijk gebruik ik (man) de duurdere mesjes,waar ik zeer tevreden mee ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee, we zijn het oneens!
Het maakt geen biet uit. Het enige wat scheermesjes hoeven te doen, is heel scherp zijn en niet te snel bot worden. Een glijstripje is leuk, maar bij wegwerpmesjes meestal alleen versiering. Of de mesjes voor mannen of voor vrouwen zijn maakt ook niet uit (heb jij andere haren dan mannen?). Zo'n wegwerpmesje kun je een aantal keren gebruiken, als het bot wordt voel je vanzelf dat het niet meer zo goed gaat.

Scheerschuim voelt lekker aan maar is niet persé nodig, je kunt je ook gewoon scheren met douchecreme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zijn we het toch eens,jouw douchecrême is mijn o.i.d.
Persoonlijk gebruik ik scheerolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik scheer me onder de douche
als ik er een minuut of 5 onder sta zijn je haartjes nat en zacht genoeg om zonder gel op schuim te scheren (man)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan is wel alle schmink van je gezicht af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stippel: Lekker no nonsense antwoord: +
Ik gerbuik razor plus. en merk echt wel verschil met wegwerp.

A) mijn huid is niet stuk na het scheren.
B) het is gladder
C) ik snij me minder snel.

ieders keus, maar ik geef liever iets meer uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn persoonlijke ervaring met Kruidvatmesjes is niet zo geweldig, ik heb er ook een stuk vel mee afgeschoren (gebruikte ook gewoon scheerschuim) ik ben blijer met de mesjes van Etos eigen merk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook wel een wegwerpmesjes gekocht bij Action, 8 st. voor EUR. 1,50. Van die mesjes die je compleet met het steeltje weggooit. Prima te gebruiken mits het geen baard van 3 dagen is. Min. 1 x per dag scheren dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik lees nu dat het over mesjes voor dames gaat. M.i. maakt het geen verschil, als ze maar goed scherp zijn.