Bestaat er ook een haarverf die wél lichter maakt, maar zo min mogelijk chemicaliën bevat?

Dus wel waterstofperoxide bevat, maar niet die andere troep (PPD, Ammonia(k), parabenen, PEG-..., enzovoorts)?

Ik ben er nu al een flinke tijd naar op zoek. Maar toch vind ik alleen de natuurlijke die dus niet het haar lichter maken, alleen dezelfde kleur of donkerder. En natuurlijk de gangbare haarverf die allerlei andere troep bevat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel in het zonlicht staan werkt toch ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat werkt maar minimaal, en vooral bij blondines.
Bij mij heeft dat nooit gewerkt.

Antwoorden (2)

als je zelf van nature blond bent of licht haar zou je je haar lichter kunnen maken met camillethee
je zet gewoon de camille thee laat het afkoelen en spoel daar je haar mee
laat het in de zon drogen of hoe je het gewend bent
naar een aantal keer is je haar super licht en op een natuurlijke wijze gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook nooit één gevonden die troepvrij is, maar wel met mínder chemicaliën. De Garnier Stralend Blond lijn en de Garnier HerbaShine lijn bevatten in ieder geval geen ammoniak, dat scheelt al.

Ik vermoed (maar heb geen ingrediëntenlijstje) dat van de twee merkwaardig genoeg de HerbaShine meer troep zal bevatten. Dat is namelijk zo'n 10-minutenkleuring, en ik kan me niet voorstellen dat je zónder sterke chemicaliën binnen tien minuten een dekkende permanente kleur kunt bereiken.