Is hier een oplossing voor: mijn hoofdharen blijven aan mijn bril hangen, als ik de bril afdoe trek ik ze eruit (zie uitleg).

Als ik mijn bril afdoe, dan komen er altijd wat haren mee. Vooral vanwege het gebied rond het scharniertje, en vanwege een inkeping in het montuur.
Ik heb het tot nu toe bij al mijn brillen gehad, en het is best irritant, ik heb zelfs symmetrische kale plekjes ter hoogte van mijn bril!

Is hier niet iets voor uitgevonden? Brilloos gaat helaas niet, dan veroorzaak ik denk ik té veel ongelukken. En met lenzen gaat ook niet vanwege oogdruk. Laseren, homeopathische oogversterkerdruppels of oogyoga kan allemaal niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.8K
rebecca
13 jaar geleden
Goeie vraag.
ik heb dat met mijn zonnebril ook regelmatig gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook heel af en toe.

Het beste antwoord

Bekend probleem maar gelukkig is er ook een oplossing:
De bekende glasbril zonder scharnieren kijk op:
http://www.voordeeloptiek.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000024&lang=NL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is wel een bril die je moet staan, maar het is heel handig, ik heb een Sillouette (als ik m'n lenzen even zat ben)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o wat handig!!! +

Andere antwoorden (6)

Ik heb het ook altijd, en heb het tot nu toe geaccepteerd als zijnde een natuurverschijnsel. Voor je de bril afzet, even langs de bovenrand de haren wegvegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het probleem van de andere kant proberen aan te pakken, en je hoofd kaalscheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grinnik, het antwoord dat mij ook voor op mijn toetsenbord lag. Van mij een +
Misschien kan de opticiën iets aan de scharnieren van de bril doen,zodat er geen ruimte meer tussen zit,waar de haartjes zich in kunnen nestelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn in de handel van die transparante dunne lijken wel rietjes maar dan van hetzelfde matriaal wat om de bril zit wat over je oren valt
dat knip je op maat en dat schiuf je tot aan de scharnieren
het is flexiebel dus je bril lijdt niks
en t probleem is opgelost

Toegevoegd na 39 seconden:
foutje... moet schuif zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is gauw hè die min
aub geef een uitleg WAAROM!!!!!!!!!!!!!
en anders ga op een andere site zitten zieken!!
Kun je je haar niet achterover kammen?
desnoods met wat gel of lak?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een heel klein stukje plakband over het scharniertje heen plakken zodat er geen haren meer tussenin komen te zitten.