In Duitsland zie je dit vaak op kleding staan.Welke Schadelijke stoffen worden er bedoelt?

Toegevoegd na 14 seconden:
Schadstoffgeprüfte Textilien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Een zeer brede range stoffen, welke in verschillende product categorien verschillend zijn. Het gaat niet alleen om stoffen die in of op de uiteindelijke kleding zitten, maar ook om de productie keten zelf. De labels worden afgegeven door TUV, de duitse product keurings dienst. Het is meer dan alleen een label dat zegt dat het getest is; Het geeft aan dat het veilig en schoon bevonden is. [http://lga.de/tuv/de/logos/logo019de.shtml]

Door het certificaat 'schadstoff gepruft' legt een producent vast dat zijn of haar product voldoet aan de minimum voorwaarden die wettelijk zijn vastgesteld aan gevaarlijke stoffen.
Nadat positieve testresultaten zijn behaald, wordt jaarlijks bekeken of dit nog steeds geldt.

[quote="http://lga.de/tuv/de/logos/logo019de.shtml"]
Durch das Zertifikat "Schadstoff-geprüft" dokumentiert ein Hersteller, daß sein Produkt die gesetzlichen Mindestanforderungen (z.B. Gefahrstoffverordnung, Chemikalien Verbotsverordnung) sowie weitergehende Prüfanforderungen der LGA im Hinblick auf den Schadstoffgehalt erfüllt. Nach der erfolgreichen Grund- und Eignungsprüfung wird die Fertigungsstätte und das Produkt im jährlichen Turnus überwacht.
[/quote]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De certificering “Schadstoff geprüft” toont aan dat artikelen volgens de actuele stand van de toxicologie geen gevaar vormen voor de gezondheid.
Het antwoord op de vraag 'welke schadelijke stof bedoeld wordt', moet dus beantwoord worden met: alle.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Misschien überhaupt geen. Ze geven slecht aan,dat er onderzocht is,of er schadelijke stoffen in zitten en zelfs niet,dat ze er niet in zitten. Je krijgt dan net zo iets als bij de reclame van vel soorten creme's, dermatologisch getest,een compleet nietszeggende kreet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt hiermee een verklaring afgegeven, dat de kleding o.a. op PH waarde , giftvrije verfstoffen , afwezigheid van pesticidedeeltjes getest is.