Wat is een hippe kledingzaak voor (bijna) veertigers?

Ik wil er ook graag trendy en verzorgd bijlopen maar weet niet in welke zaak ik kleding kan kopen die bij mijn leeftijd past. Ik vind skinny jeans met strakke truitjes nogal ordi als moeder van 3 kinderen, maar ik hoef ook niet in een saai mantel- of broekpak.
Iemand een idee, suggestie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
10.5K

Het beste antwoord

Winkels met trendy kleding en een brede leeftijdsdoelgroep:

Vanillia
Mexx
Esprit
Mango
WE
Vero Moda (deze is een grensgeval, wat meer zoeken tussen de skinny-strakke spullen)

Als het wat bijzonderder en/of kleurrijker mag zijn:

Cora Kemperman
Desigual
Didi
Noa Noa

Voor alle soorten jeans, hip, maar zeker niet alleen skinny's:

De Rode Winkel

Voor hippe schoenen:

Invito
Tango
Dr. Adam's
Sacha
Cinderella

Vooral voor de kledingwinkels geldt: laat je helpen! De dames in deze winkels kunnen je goed adviseren, en je ook bijzondere combinaties laten zien waar je wellicht zelf niet op was gekomen, maar die je geweldig staan. Wat ook kan, is opletten wat de paspoppen dragen, daar is vaak goed over nagedacht.

De schoenenwinkels zijn natuurlijk de laatste stop, dan kun je iets uitzoeken dat bij je zojuist uitgebreide garderobe past, en bovendien zijn je voeten aan het eind van de dag iets groter, wat een beter idee geeft van hoe de schoenen zullen zitten als je ze de hele dag draagt.

Natuurlijk zul je voor dagelijks te dragen schoenen niet gaan voor de eng hoge naaldhakken, maar al deze winkels hebben óók schoenen met beschaafde hakjes of zelfs hippe/elegante platte schoentjes.

Waarom ik de schoenenwinkels er overigens bij zet: geen gemakkelijkere manier om een ietwat saaie outfit spetterend te maken dan met een bijzonder paar schoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je (zoals altijd) uitgebreide antwoord. Ik ga wel eens kijken in de sale bij deze winkels. heb helaas een zo goed als negatief budget :-(
Didi heb ik trouwens altijd wel een leuke zaak gevonden, bij Esprit koop ik soms maar Mexx vind ik te truttig.

Andere antwoorden (9)

De WE, of corakemperman..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LadySting of het merk Only, Desigual (bij V&D)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf midden 40, lengte 1.76, maat 42/44 en moeder van 3 grote kinderen. Ik draag graag kleding van Sandwich, Eprit en Mexx. In elke stad heb je winkels waar je keurig en heel vriendelijk geholpen wordt. Laat je adviseren dan kom je er best wel uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben inmiddels 55 en loop er mijns inziens nog steeds niet saai bij. Meestal koop ik mijn kleding niet allemaal bij een winkel, maar haal juist hier en daar iets naar mijn smaak. Zoals eerder genoemde merken zoals Mexx en Sandwich vind ik leuk, maar ook StreetOne en Cecil. Beter kun je naar kleinere zaken gaan en niet naar de grote winkelketens, die zijn teveel op de jeugd gericht. Om er goed uit te zien moet je vooral kleding dragen waar jij je lekker in voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Miss Etam!
C&A!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder is 48 en koop haar kleren voornamelijk bij de H&M, en The Sting. Ook wil ze wel eens wat kopen bij de Mexx of Esprit. Ook zij heeft een skinny jeans. Deze draagt ze dan bijvoorbeeld met een leuk gekleurd tuniekje of bloesje. Er zijn genoeg leuke kleren te koop voor 40+ers die niet suf zijn maar wel hip. Kijk gewoon eens rond in de wat 'jongere' winkels. Bij de iets duurdere merken als Esprit en Mexx lopen vaak verkopers rond die goed kunnen adviseren.

Ik vind mijn moeder in ieder geval hartstikke hip en krijg ook heel vaak complimentjes over mijn hippe moeder.

Toegevoegd na 1 dag:
Je kunt ook een simpel jurkje dragen met mooie schoenen of een paar laarzen. Ook zijn er genoeg leuke rokjes die leuk te combineren zijn met een leuk t-shirt of iets dergelijks. Op de wat koudere dagen kan een rokje of jurkje ook goed gedragen worden met een legging eronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WE, The Sting, H&M, Vero Moda, Esprit, Mexx, C&A, Mango, Morgan.

Ik kan zoveel schrijven maar je zult toch zelf moeten ontdekken wat bij jou smaak en stijl past.
Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
H&M en M&S, miss Etam, vrijwel altijd-slaag-kans
er is al zoveel genoemd, succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zoveel hippe kledingwinkels en het ligt er maar aan wat voor je type je bent en wat je nog wilt dragen, natuurlijk zijn de H&M & Zara ook altijd nog goed te doen, je moet het goed combineren!... je kunt ook kijken bij mexx/esprit, alhoewel ik dat wel een stuk degelijker vind maar dat ligt er dus maar net aan wat voor type je zelf bent!

Toegevoegd na 1 minuut:
ikks is ook heeeeel leuk!! als je op de site kijkt lijkt het misschien erg jeugdig, maar zoek de winkel maar eens op, zitten hele leuke dingen tussen!