Kan ik een zwart T-shirt met ronde board inknippen bij de nek? Kan dat zonder dat het blijft inscheuren?

Ik wil graag een V-hals creeren! Hoe zorg ik er voor dat het niet gaat rafelen of verder gaat inscheuren? Moet ik dan bij het einde een stukje innaaien? Of kan het gewoon zo? Dat lijkt wel bij andere shirts die je zo koopt!!

Toegevoegd na 13 uur:
Ik heb geen naai-machine of kennis van naaien ;) Maar zie vaak genoeg shirtjes in de shops liggen die ook zijn ingeknipt. Ik wil dus niet een echte V-hals maken, maar zo'n ingeknipte hals...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.8K

Het beste antwoord

Als je een T-shirt met een ronde hals alleen maar inknipt gaar het shirt daar waar het ingeknipt is, omkrullen en rafelen. Dit is dus geen aanrader. Ook met alleen afzigzaggen wordt het niet mooi. Je moet het minimaal afwerken, hetzij met een zoompje, hetzij met een beleg.

Omdat tricot (T-shirtstof) ook nog enigszins rekt, is deze klus niet echt eenvoudig. Mijn advies is dus: Probeer wat je wilt eerst op een oud T-shirt uit. Lukt het goed, zet dan pas de schaar in je goede T-shirt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een naaimachine tot je beschikking hebt, zou ik het even zigzaggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen zigzaggen maar daarna omvouwen en recht er op naaien met de naaimachine. Kan ook met de hand maar dan ben je wel even bezig.

Misschien heb je hier wat aan: http://www.modemakendoejezo.nl/RunScript.asp?page=1&p=ASP\Pg1.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er niet aan beginnen, om een tshirt met ronde boord om te turnen in eentje met een v-hals.

Om te voorkomen dat het gaat inscheuren zult een weer een boordje moeten gaan naaien. Netjes wordt dat nooit. Als u zo graag een v-hals t-shirt wilt hebben, kunt u er beter eentje kopen en het shirt dat u nu al heeft zo laten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Met een kartelschaar dan rafelt het niet.