Handschoenen dragen :-) maar dat werkt niet.

Ook nagels hebben vet nodig, dus smeer je handen en je nagels/nagelriemen regelmatig in met een handcreme. Met glansvijlen regelmatig (drie keer in de week) over je nagels heengaan/masseren, dat verdeelt het vet dat van nature in je nagels hebt beter. Niet te lang laten worden, dat zorgt er alleen maar voor dat ze eerder afbreken. Let op je voeding, en als wilt snoepen, eet dan iets met veel gelatine, dat merk je ook aan je nagels (gummibeertjes of dergelijks). Ook vitamine b is erg goed voor je nagels en ook voor mooi haar.

Ik zou juist geen nagelverharders op je nagels smeren, die zorgen er juist voor dat de nagels eerder afbreken. Geen plaknagels of gel erop, zorg dat de nagels kunnen ademen.
Wegblijven bij schoonmaak artikelen en handschoenen aan tijdens het afwassen.

p.s zo lang moet je ze niet laten worden hoor :-)... zie foto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gatverdamme! (die foto bedoel ik dan)

Andere antwoorden (8)

Door het knippen de vermijden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet meer knippen en goed vijlen.
Af en toe handcrem op smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit mijn hoofd weet ik het niet : maar bepaalde voeding creeerd extra haar en nagelgroei

er zijn ook bepaalde flesjes te koop met druppels en pillen die je nagel groei extra sterk maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve het logische 'niet knippen' kan je ook zgn nagel verharder gebruiken, dit verstevigd je nagels zodat ze niet breken of scheuren. Ik zit veel met mijn handen in het water en gruik dit om die reden altijd.
Je nagels groeien er niet sneller van.
Gewoon te koop bij elke drogist.

Toegevoegd na 1 minuut:
gruik= gebruik (mijn vingers zijn sneller dan mijn toetsenbord:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een nagelbijter bent..... Niet meer bijten! En als je echt lange nagels wilt, dan zou je ze in plaats van knippen moeten vijlen ( of is het nou veilen :-( ) dan worden ze vanzelf heel mooi lang

Toegevoegd na 2 minuten:
ik bijt ze zelf ook trouwens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handen in je oksels stoppen en slecht er uit halen als het niet anders kan. En vermijdt elk contact met scharen,vijlen,messen en bijlen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kalk is goed voor de nagelgroei. Dus drink dagelijks een glaasje melk en je hebt in no time mooie, lange nagels!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het zo simpel was...........
Silicea, kiezelzuur.

In verschillende vormen te koop.
Heb ik veel gebruikt om sterkere nagels te krijgen en dat werkte erg goed. Alleen weet ik het merk niet meer.
Het duurt wel een poos voor je de positieve effecten van kiezelzuur op de groei en stevigheid van de nagels kunt merken.
Het is ook heel goed voor je haren.

En het is er in verschillende vormen.

* Het merk wat ik gebruikte. Kocht ik bij De Tuinen.

* Brandnetel, Haver, soja, rijst, rozijnen en Heermoes bevatten veel Kiezelzuur.

* A.Vogel Silicea D6 is een homeopathisch geneesmiddel dat wordt toegepast bij broze nagels en ter voorkoming van huidinfecties.
Kies D12 in het geval van chronische klachten.
* Original silicea gel, natuurtalent voor huid, haar en nagels
Deze homeopatische versies heb ik zelf niet geprobeerd.
Ik heb niet zo’n vertrouwen meer in homeopathie.