Kan het kwaad om je vagina te scheren?

ik ben zelf een scheerder maar een vriendin zegt dat het haar op je vagina beschermd werkt is dat echt zo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met vagina begrijp ik het inwendige, de schede van een vrouw. Hier valt niets te scheren! M.i. had je beter kunnen vragen: Kan het kwaad om je schaamhaar te scheren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg bij je vraag een interessant beeld in mijn verbeelding. Kon er niets aan doen, dat gebeurt nou eenmaal .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is erg in de mode om je daar te scheren : ik behoor tot de kleine minderheid : ik zie liever bij de vrouw een klein beetje bush ( bosje schaamhaar )

Het beste antwoord

het kan geen kwaad mijn vrouw doet dit al jaren
Het enige nut van schaamhaar is het vasthouden van de geurtjes.

Toegevoegd na 11 minuten:
op de onderstaande site staan wat tips over scheren van schaamhaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het vasthouden van geurtjes nuttig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit biologisch oogpunt wel, Beemertje. Maar aangezien wij niet meer aan elkaars geslachtdelen snuffelen om elkaar te leren kennen, is die functie een beetje overbodig geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant! Vandaar dat ik altijd een knal krijg wanneer ik bij iemand begin te snuffelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, volgende keer gewoon zeggen dat je gedrag biologisch gezien héél normaal is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ik proberen, en als ik niets ruik, weet ik ook hoe coupe down-under is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord.......

Andere antwoorden (10)

Nee hoor, kan geen kwaad. Je vagina werkt van binnen beschermend met een zuurgraad. Dat heeft scheren niets mee van doen. Scheren kan op z'n hoogst irritatie geven, wanneer haartjes weer gaan groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, het kan geen kwaad om je schaamhaar te scheren. Je vagina blijft gewoon beschermd door twee sets schaamlippen. En de kleren die je, neem ik aan, de meeste dagen wel draagt.

Het haar in je schaamstreek heeft dezelfde functie als het haar onder je oksels. Het houdt het zweet, en daardoor je geur, lekker vast. In onze tijd is er kruisfris bij willen lopen niet vreemder of schadelijker dan er okselfris bij willen lopen. Al zou ik daar in de schaamstreek, vanwege de vagina die dáár wel gevoeliger voor is, geen deodorant voor gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het kan geen kwaad en het is zelfs frisser en hygiënischer om het te scheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kunnen zich een aantal problemen voordoen bij het scheren van de schaamstreek. De huid kan b.v. gaan irriteren, na de eerste scheerbeurt gebeurt dit vrijwel altijd.

Je zult dan even moeten stoppen met scheren totdat de huid zich weer hersteld heeft.
Bovendien kun je kleine wondjes veroorzaken. Dit is niet echt prettig en soms zelfs heel lastig.

Hoe vaker je de schaamstreek scheert, hoe sneller het haar groeit. Je zult het dus wel bij moeten houden. Je kunt ook eventueel je schaamstreek knippen in plaats van scheren.

Hygiënisch is scheren beter, maar knippen kan ook gerust.

Het antwoord is dus: Nee, je kunt dit veilig doen, maar pas wel op voor een (eventueel kleine) ontsteking.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk groeit haar helemaal niet sneller als je het afscheert. Dat is een hardnekkig fabeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, dat meende ik ook altijd te weten. Wèl lijkt het zeker dat korte haren stugger en harder worden door het scheren.
Echter na wat dingetjes op het internet opgezocht te hebben omtrent haargroei bleek dit zogezegde fabeltje ook op zakelijk sites voor te komen. En omdat ik nergens het tegendeel kon vinden, nam ik het maar aan. Dank je wel voor je berichtje. Groetjes, Ton
het kan zeker geen kwaad, maar als je per ongeluk te lang doorgaat met een scheermesje kun je wel last krijgen van kleine ontstekingen. gebruik dus wel regelmatig nieuwe mesjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vagina kun je niet scheren, die ligt in je lichaam.
Het haar op je schaamstreek kun je wel scheren.
Het zou de geslachtsdelen beschermen tegen kou, wind en andere 'gevaren' van buitenaf. Maar dat doen kleren ook, en misschien nog wel beter, dus wat dat betreft heeft het schaamhaar op dit moment weinig functie (meer).
Haren houden geuren vast en de sterkste geuren hebben we onder onze oksels en in ons kruis. De functie van die geuren is het afgeven van signalen aan het andere geslacht.
Maar dat verdoezelen wij tegenwoordig met andere geurtjes.
Dus dat haar mag er best af.

Maar jouw vriendin kan ook voorzichtig beginnen door alleen de bikinilijn te ontharen met een milde ontharingscreme.

Je ben al een scheerder, dus je zult wel weten hoe dat gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mílde ontharingscreme.....dat klinkt als een contradictio in terminis. Voor zover het je huid al niet wegvreet, lijkt ook 'milde' crème me niet best voor het milieu. En buiten (of binnen) de bikinilijn lijkt me al helemaal geen aanrader......
Ja dat kan kwaad, ik zou eerder het haar scheren dan je vagina.

En ja het haar zit er niet voor niets, dat beschermt je wel degelijk. Tegen schuren, tegen oververhitting, tegen stoten, tegen verwondingen, maar je moet het wel zien in het licht van de primitieve mens, want heden ten dage zijn de zaken waarvoor ik aandraag dat het bescherming biedt natuurlijk niet aan de orde, omdat het niet onbedekt gelaten wordt in het huidige dagelijkse leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, ik dacht dat iedereen dat deed tegenwoordig =p.
Is het niet eerder onhygiënisch om NIET te scheren?
Vooral tijdens ongesteldheid!
Als je het mij vraagt kan het absoluut geen kwaad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vagina is haarloos - hoop ik !! - dus die hoef je niet te scheren, voor zover je er al makkelijk bij kunt. Je schaamstreek ofwel je venusheuvel en buitenste schaamlippen kun je prima en probleemloos scheren (als je dáár bij kan dan) met een paar kanttekeningen :

- Gebruik een nieuw en echt goed scheermes, want het is een rotplek om wondjes op te krijgen
- Zeker de eerste keer / keren kan het jeuken / irriteren als ik weet niet wat. Vooral als de eerste stoppeltjes doorkomen. Je bent dus bijna 'verplicht' om dag en nacht ondergoed te dragen. Op een gegeven moment echter, wen je er wel aan.

Het is echter ook met een spiegel erg lastig om te zien wat je precies doet, dus het is verreweg het makkelijkst (en het leukst) om het te láten doen. ;-)

Vraag eens aan je vriendin wáár het haar op je schaamstreek te tegen zou moeten beschermen ?? Kou ? Vliegen ? Te hard stoten ? Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan absoluut geen kwaad,kan wel zeer positief werken tijdens intimiteit.