De datum van mijn horloge moet ik elke maand bijstellen. Is dit normaal?

Ik heb een Guess Collection horloge (Quartz) waar ik de datum op kan zien. Nu komt het wel eens voor dat de datum 1 dag achter loopt. Komt dit omdat ik het elke maand moet bijstellen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat de maand niet wordt weergegeven weet hij niet welke maand het is. Standaard is dan de maximale 31 dagen, die moet je dan aan het eind van 5 maanden (februari, april, juni, september en november) bijstellen.

Als jouw horloge altijd tot 31 dagen doorloopt klopt dit, niet elke maand heeft namelijk 31 dagen.

Ieder horloge met analoge datumaanduiding moet je aanpassen als een maand niet 31 dagen, het horloge 'weet' niet welke maand het is en draait gewoon een rondje van 31 dagen. Ik heb een vrij duur horloge en ook dat moet ik aanpassen als de maand minder dan 31 dagen heeft.

Bij een analoge horloge is dat perfect normaal. Aangezien het tot 31 kan lopen, maar niet iedere maand heeft 31 dagen. Je moet dan in bepaalde maanden even doordraaien. De duurdere horloges hebben wel afwisselt 31/30 dagen op de teller staan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100