Is het slecht om vaak een muts op je hoofd te hebben?

Zelf vind ik het heerlijk om mijn muts op te hebben en hou het ook vaak in huis op.

Ik heb is gehoord dat mensen gelukkiger worden in de zomer omdat het zonlicht op hun hoofd schijnt. Maar wordt de kans voor mij kleiner om blijer te worden omdat ik vaak een muts op heb.

Is het ook niet slecht voor mijn haar?

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is de muts waar ik het over heb, hij is van wol.

Toegevoegd na 1 dag:
Het wordt nu in deze tijd weer wat lekkerder weer. Is het nu nog wel normaal om mijn muts te dragen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
8.9K

Het beste antwoord

De benodigde zuurstof en voeding voor je haren komt van binnenuit.
Dus zal het dragen van een muts niet slecht zijn voor je haren.

Zonlicht schijnt niet alleen op je hoofd, dus als jij genoeg zon opvangt word je net zo gelukkig van de zon als een ander.

Het dragen van altijd een muts, ook in huis, is dus niet perse slecht.

Maar misschien gaat het hier om:
binnenshuis hou je ook rekening met je huisgenoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee t is voor je haar zelfs beter om je haar te beschermen tegen extremen,en je huid neemt ook zonnestralen op,genoeg om naar vitamine d om te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee je kan gewoon je muts blijven zonder dat het gevolgen heeft voor je haar. Aangezien dat het van wol is en genoeg gaatjes inzit zal je haren kunnen blijven ”ademen” dus je zou bewijze van spreken 24 u 7 dagen pw op kunnen houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een wollen muts ventileert prima en felle zon is voor je haar niet zo goed, je kan er zelfs een duf gevoel van in je hoofd oplopen, dus voor je hersens zal het ook wel minder goed zijn.
Lekker naar buiten met die muts op en als je je er binnen behaaglijk bij voelt is daar ook niks op tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het is niet verkeerd om een muts op je hoofd te hebben, en voor je partner is het prettig om een muts in huis te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, alleen je haar kan er wat van uit de war raken.