Waarom mag een vrouw geen tepelpiercing?

Ik kwam dat tegen op de site van de overheid.
Er staat niet bij dat het eige keuze is.
Er staat gewoon dat het niet mag.
Waarom niet? Dat mag de overheid toch niet bepalen lijkt mij.

Ik kan me indenken dat het iets met baby's en moedermelk te maken heeft. Maar ook dan gaat het niemand wat aan lijkt mij.

Hoe zit dat?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-regels-gelden-er-bij-het-laten-zetten-van-een-piercing-of-tatoeage.html

9 jaar geleden
in: Mode
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat toch een piercing zetten? Niets over het hebben van een (tepel)piercing?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goeie vraag!
Ik vermoed dat het inderdaad met het oog op eventuele toekomstige borstvoeding zo geregeld is.
Vrouwen boven de 16 mogen namelijk gewoon een tepelpiercing.
Ik begrijp en deel tot op zekere hoogte je bedenkingen, maar onder de 16 zijn er wel meer dingen die je (nog) niet mag.
Poet
9 jaar geleden
Wellicht moet deze vraag worden voorgelegd aan de Minister van tepelpiercing (Schippers)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik vatte het inderdaad op alsof het helemaal NIET mag. Ook niet boven de 16.
Ritsuka
9 jaar geleden
Het gaat alleen om meisjes tussen 12 en 16
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus jonger dan 12 mag het ook?
Ritsuka
9 jaar geleden
nee, in dikgedrukt bovenaan staat "Het is verboden om een tatoeage of piercing aan te brengen bij kinderen onder de 12 jaar."

Het beste antwoord

Je hebt de informatie niet goed geïnterpreteerd. Er staat niet dat een vrouw geen tepelpiercing zou mogen. De regel gaat over jongeren van 12 tot 16 jaar, en het zijn meisjes tussen de 12 en de 16 bij wie het verboden is om een tepelpiercing aan te brengen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Een van de redenen om dat niet bij een jong meisje te doen is inderdaad een mogelijke complicatie die vaak pas later duidelijk wordt: beschadiging van de melkkanaaltjes waardoor geen borstvoeding gegeven kan worden. En er kan een flegmone optreden, dat is een ontsteking die zich onder de huid steeds verder uitbreidt en vaak erg lelijke littekens achterlaat.
Amadea
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat heb ik dan denk ik verkeerd begrepen. Maar het staat er "los" bij. Zonder leeftijd. Het komt over alsof het helemaal niet mag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helder en mooi aangevuld +
Ritsuka
9 jaar geleden
Nee, het staat als onderdeel van het stipje over jongeren van 12 tot 16 jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Toch een punt, hoewel de tepelfunctie bij jongens en meisjes anders is/wordt zou het wel eerlijker zijn als ook jongens tot 16 geen tepelpiercing zouden mogen hebben.