welke stof gebruiken voor mantel pakje ?

Ik wil graag een mantel pakje / jurkje naaien maar ik kan nergens een goede stevige stof vinden, weet iemand de naam van zo stof ?
Denk vooral aan chanel stoffen, maar wel die in model blijven.

Groetjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
1.5K
Ivana
9 jaar geleden
Je zult een mooi mantelpakje toch moeten voorzien van een voering in rok en jasje. Dan is de dikte van de stof niet zo belangrijk, wel de kwaliteit. Er is voeringzijde die weinig tot niet kreukt.

Antwoorden (2)

Zijde: is duur, sterk, tijdloos, valt soepel en in vele kleuren te koop...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar dat is toch wel dun ? ik kan voeren maar niet tegen voeren
Je kunt denken aan tweed ( meestal een ruitje of met een pikkeltje) of wollen kamgaren. Dat is duur spul maar dan zit het pakje wel geweldig en je draagt het lang en omdat je heel wat tijd kwijt bent voor het maken en voeren ( en knoopsgaten etc), dan mag het wel watkosten. Ga eens naar de markt, praat eens met de verkoper van mode stoffen en dan zal je zien dat zo iemand heel veel van stoffen weet.
Kies in elk geval niet voor katoen( tenzij ribfluwel, dat is top, of stevig spijkergoed!), en kies ook niet voor fleece. Voel de stof tussen de vingers. Hoe lorriger, hoe verder je er van af moet blijven. En uiteraard voeringstof, anders wordt het niks. Succes met je project!