Wat zijn de juiste US schoenmaten?

Ik ben van plan om schoenen te bestellen maar ik snap dus niks van die schoenmaten. Heb een maatje 40,5 maar als ik dan us maten ga opzoeken zie ik bij de ene site 7,5 ofzo en andere 8 of 9 . Hoe moet ik nu weten wat de juiste US schoenmaat is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (1)

Je weet ook nooit of schoenen de juiste maat zijn, zelf heb ik maat 42 maar ik heb een stel Nike's van maat 44 die dus ook goed zitten, niks te groot. Ik zeg ga naar de winkel en pas het model wat je wilt hebben!
Maar als je dat niet wilt je US maat is: 7,5 voor heren en 8 voor dames!

Succes! :)

Toegevoegd na 38 seconden:
8,5 dames*
correctie en mijn excuses!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel! en als ik nou mannenschoenen haal en zelf ben ik vrouw zou het dan wat uitmaken als 7,5 zou pakken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mannenschoenenmaat is mannenschoenenmaat, dus ja.
Als jij gewoon 7,5(heer) neemt is dat hetzelfde als 8(dame)!