Producten van swarovski worden als heel luxe gezien, is dit terecht? Krijg je waar voor je geld als je van dit merk een armband/ketting koopt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
13.6K

Antwoorden (6)

Swarovski producten zijn best leuk (mooi) om te zien, maar een echt luxe artikel is het nu ook weer niet. Je kunt het niet vergelijken met echte juwelen (ook qua prijs). Het is gewoon een massaprodukt met een wat hogere prijs dan de doorsnee bijouterie artikelen.
Ga eens een kijkje nemen bij Svarovski fabriek in Oostenrijk en je begrijpt precies wat ik bedoel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, en als je het echt mooi vind, dan bepaal jezelf of de prijs het je waard is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Swarovski is veelal kristak (glassoort)
Derhalve gewoon heel mooi gemaakt glaswerk.

Zijn feitelijkl meer kunstwerkjes dan dat het materiaal erg duur is. Net als een schilderij overigens. Verf is niet duur, een goed schilderij wel.

Of je het veelal handgemaakt swarovski het geld waard vindt moet je zelf bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon kristal,denk vooral bergkristal,dit omdat je al sieraden voor 30euro hebt. Vind ik geen luxe. Diamanten en saffieren zijn meer luxer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben blij dat ik antwoord op deze vraag kan geven want ik wil graag mijn mening en ervaring met Swarovski delen. Die is dus niet positief!
Ik heb ruim een jaar geleden een Swarovski ketting van mijn dochter cadeau gekregen. Een maand later heb ik daar bijpassende oorbellen van Swarovski bijgekocht. Die droeg ik elke dag. Na een paar maanden vielen er steentjes uit bij zowel de hanger als de oorbellen. Toen ik terug ging naar de winkel vroegen ze om de bon en om een ingevuld garantiebewijs. Van de oorbellen had ik dat wel maar van de hanger niet. Ik had wel de originele verpakking en een oningevuld garantiebewijs. Ondanks dat er wereldwijde garantie op zit kon ik de hanger weer meenemen want daar kreeg ik geen garantie op. De oorbellen moesten worden opgestuurd ter beoordeling door Swarovski. 2 Maanden later kreeg ik nieuwe oorbellen en de boodschap dat ik de oorbellen alleen mocht dragen op feesten en partijen en dat ze niet nat mochten worden omdat anders de lijm oplost. Ik kreeg ook geen garantie meer op deze set oorbellen want er werd maar 1 keer garantie verleent. Ik heb hierover navraag gedaan bij Swarovski Liechtenstein, omdat ik hier naartoe werd verwezen op de site van Swarovski. Hierop heb ik geen reactie gehad. Ik vind de service van Swarovski ver onder de maat. Het is dus niet bestand tegen water want dan vallen de stenen eruit. Is de benaming "luxe" terecht? Ja ,want je mag het alleen dragen op feesten en partijen omdat het anders snel kapot is. Krijg je waar voor je geld? Zeer zeker niet!!!! Als ik jou was dan zou ik maar naar iets anders uitkijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel luxere dingen, maar als jij het luxe vindt, dan is daar niks mis mee.

Als jij de armband/ketting mooi vindt en het graag wilt hebben en je de prijs redelijk vindt, dan krijg je volgens mij wel waar voor je geld.
Het is erg persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zowel sieraden als beeldjes van swarovski.
Ik heb wel goede ervaring met de service.
Ik had een ring die kapot was gegaan, en ik mocht voor de prijs dat die ring toen koste iets anders uit zoeken.
Ik heb toen een setje titanium oorbellen gepakt.
Maar ik heb wel altijd alle bonnetjes goed bewaart, ik had trouwens niet dat ingevulde gerantiebewijs nodig, de kassa of pinbon was voldoende.
Ik heb ook ooit een beeldje kapot gehad, en die hebben ze ook gewoon gemaakt, hij was alleen helaas weer zo kapot op de zelfde plek, maar het is ook een heel zwak punt, het is namelijk het ijsvogel beeldje, en de snavel viel er telkens af.
Maar nu koop ik niks meer van swarovski.
Ik ben overgestapt op de echte stenen sieraden.
Groene toermalijn, tapaas, ioliet enz.

Maar de beeldjes die ik heb, staan nog wel mooi te zijn in de huiskamer, maar de sieraden heb ik nooit meer aan.

Als jij het mooi vind, en dat snap ik goed, want ik vind het ook mooi spul.
Maar ik vind het te duur, in verhouding dat het gewoon namaak kristal is, dan heb ik liever echte kristallen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb ook wel gemerkt dat de service per zaak van de zelfde keten erg kan verschillen.
Zo is de service bij de Maxwel in Roermond heel goed, en die hier in mijn dorp, heel slecht.
Dus denk beetje op de service letten van het betreffende filiaal.