Wanneer gingen jongens over van een korte broek naar een lange broek in de 20-er jaren?

het is wat vaag om te zeggen bij het volwassen worden. Wanneer was dat dan in die tijd: 16, 18, 20 jaar?
het helpt bij het dateren van oude foto's van mijn vader.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
3.7K

Het beste antwoord

Dat verschilde enigszins maar ik denk dat je in zijn algemeenheid kon zeggen dat het in die tijd zo rond het 15e-16e levensjaar was.
Naarmate de tijd vorderde daalde die leeftijd enigszins. Zo eind jaren '50 was het meer tot het 12e, 13e jaar voorzover ik weet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk hier eens, misschien kun je hier ook wat uit opmaken:

bing.com/images en kleding jongens jaren 20 intypen
of anders bij Google op afbeeldingen klikken en dit dan intypen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb het even aan mijn moeder gevraagd en die zei: Meestal in de maand oktober, want dan werd het koud. Geen weer meer voor een korte broek. Dat deden ze overigens bij alle leeftijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een oud-collega van me was er trots op dat hij sinds zijn" korte broek" op hetzelfde bedrijf werkte. Die wilde dus ook tot zijn65 werken om aan de 50 dienstjaren te komen. Die liep dus met 15 jaar nog in korte broek. (en dat was dus rond 1950)
En ik heb pas nog ergens iets over Simon Carmiggelt gelezen die een jaar of 17 was toen hij in korte broek er op uittrok voor de krant.

Toegevoegd na 1 uur:
Maar ik denk dat het ook afhing van waar je woonde, stad of dorp en je sociale klasse