Met welke schoenen kun je goed zwemmen?

Binnenkort vakantie met kiezelstrand. Ik zal dus met schoenen het water in ''moeten''. Ik ben nu op zoek naar waterschoenen die licht zijn, zodat ze aangenaam voelen en ik er ook nog mee kan zwemmen in zee. Er zijn echter veel soorten. Wie heeft er ervaring met verschillende soorten zwem/waterschoenen of weten welk een ''licht'' soort zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
5.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk zijn alle waterschoenen goed. Ze zijn dan ook gemaakt om in het water te gaan.

Antwoorden (4)

Je hebt verschillende idd. Ik heb nogal een lage wreef waardoor die instappers of surfschoentjes uitgaan in het water. Ik gebruikte altijd deze hier. Die kin je strak trekken. En de zool is iets harder als bij de anderen zodat je de kiezels minder voelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ikzelf heb ook lang deze gehad maar ben er niet tevreden over. Er zitten me iets te vaak harde randen aan die schuren over je voet. En de vorm is redelijk hard, vormt niet naar je voet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ohja, er kwamen ook altijd steentjes tussen bij mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is wel een beetje zo ja. Maar ik had geen andere keus. Als je smalle voet hebt en een lage wreef werkt een schoen zonder sluiting echt niet.
Ik gebruik mijn Teva wandelsandalen altijd als waterschoenen. Ze drogen heel snel en ze lopen heerlijk. Je hebt ze ook in damesachtige modelletjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb ik ook altijd gedaan. Zeker een iets om te overwegen.
+1
Je hebt grofweg twee soorten: de watersandalen uit het antwoord van Vrouwe70. Voordeel is dat je voeten sneller opdrogen als je weer aan land bent, nadeel is dat er steentjes in kunnen komen die je er dan weer uit moet pulken. En je hebt dichte waterschoenen die strak om je voet zitten. Voordeel is dat steentjes er niet gemakkelijk in kunnen komen, nadeel is dat je voeten lang nat blijven als je uit het water bent. Die dichte schoenen heb je in plastic en in een polyesterachtige stoffen vorm. Op een kiezelstrand zou ik voor de watersandalen kiezen.
Wat ikzelf prettig vind is om zowel mijn voeten als mijn waterschoenen nat te maken voordat ik ze aantrek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ikzelf heb neopreen surfschoenen deze bevielen mij op vakantie (kiezelstrand) beter dan de zwemschoenen die ik had (ook van neopreen) alleen kwam van laatstgenoemde de zool los doordat er steentjes tussen kwamen. Bij een sportwinkel kun je surfschoenen kopen, zijn vaak wel duurder dan scapino zwemschoentjes maar gaan ook langer mee.