waarom bestaan er unisex ( kleren voor een jongetje en een meisje ) kleertjes voor baby en peuters.

Het is verwarrend als een baby of kindje op de kinderdagverblijf komt en deze kleren aan hebt. Natuurlijk weet je wie wie is en welke naam hij/zij heeft maar alles er een nieuwe begeleidster kom is het voor haar zeer verwarrend. Onlangs gaf een nieuwe begeleidster de fles aan een jongetje, dacht ze ! bleek het een meisje te zijn. Wel grappig maar wegens de allergie's die sommige kinderen hebben is het niet handig. Je kunt natuurlijk de unisex kleren verbieden, maar juist de moeders vinden deze kleren goedkoper dan normale jongens en meisjes kleren.

Toegevoegd na 12 minuten:
natuurlijk, wat al gezegd is in een antwoord, als je bij geboorte nog niet het geslacht weet koop unisex kleertjes. Meer betreking op kinderopvang en waarom ouders deze kopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Antwoorden (10)

Als je zwanger bent en je weet het geslacht niet , dan koop je unisex kleertjes. Kunnen beide aan.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je hebt niets aan meisjeskleurtjes als je een stoere jongen hebt. Het is ook niet meer van deze tijd om meisjes als typische meisjes te kleden, meiden moeten tegenwoordig ook stoer zijn, hoe klein ze ook zijn. Ik begrijp niet wat voor allergie je bedoelt, waarvoor?Als een kind allergisch is voor bepaalde voeding ken je dat kind toch, maakt niet uit hoe deze baby gekleed is? Kun je dat nog toevoegen?
amc
14 jaar geleden
Natuurlijk bestaat er de scheiding roze/blauw voor meisjes en jongetjes, maar ik snap dat veel ouders dit niet echt stoer vinden voor hun kindje. Daarom zijn bijvoorbeeld veel groene kleren unisex. Moeders vinden dit vak stoer en niet zo zoetsappig als de standaard lichtroze en blauwe kleurtjes. Misschien is het voor op een kinderdagverblijf met vrij veel kindjes handig om kleine buttons met hun naam erop op hun kleding te doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer aanstaande ouders niet weten of ze een jongen of een meisje krijgen kunnen ze het gemakklijkst gewoon unisex kleertjes kopen, dan ben je gewoon het beste af dan wanneer je stelletjes voor beide sexen in de kast hebt hangen maar 1 van ongebruikt weer kunt weg doen.
De unisex kleuren zijn ook een tijdje in de mode geweest.
Nu zijn er weer volop leuke kleurtjes te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap jou probleem eigenlijk niet helemaal. als alle meisjes roze dragen en alle jongens blauw lijken toch alle jongens op elkaar en alle meisjes op elkaar.
ik koop voor mijn zoontje kleding die ik leuk vind en groen staan hem helemaal geweldig.
als jullie de kinderen niet uit elkaar kunnen moeten jullie daar iets op verzinnen. of werk gewoon met sokjes die je ze aan kan doen bv blauwe sokjes of roze

Toegevoegd na 15 minuten:
en voor die alergie moet je sowiezo weten wie het is of het nou een jongen of een meisje is maakt dan toch niet uit????
als mijn zoon een alergie zou hebben en een andere jongen niet en je geeft mijn zoon dan de verkeerde fles is toch presies hetzelfde ????
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
me2 +1
Wat heeft seks met kleding te maken... Als er nauwelijks of geen verschil is, dan maakt het toch net uit... Nee het is voor de derde persoon dat die geen vervelende vragen gaat stellen... "Mevrouw, is het een jongetje of een meisje?"... Daarom moet de kleurcode erbij... Rose voor meisjes en blauw voor jongetjes...

Maar ik heb een leuke oplossing, koop uniseks kleertjes, (veel goedkoper) en zet erop "dit is een jongen" of "dit is een meisje", probleem opgelost...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een allergie moet je toch weten wie het kind is? Niet of het om een jongetje of een meisje gaat.En als je de naam van een kindje even opzoekt weet je meteen of het om een jongetje of meisje gaat,wat maakt het geslacht eigenlijk uit ?Ik snap het echt niet.
Unisex kleren zijn er heel veel,ik trok mijn baby/peuter jongens regelmatig een spijkerbroek met kleurige sweater aan gewoon omdat het leuk stond maar het waren geen specifieke jongenskleren.
Ik denk niet dat veel ouders hun kinderen bewust unisex aantrekken maar dat het toevallig gewoon een leuk setje is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel goed, dat er unisex kleding is voor baby's en peuters.

Zo worden de kindertjes niet al vanaf dag 1 in een (sekse geïndiceerd) rolmodel geperst.

Voor allergieën maakt het natuurlijk helemaal niet uit of het een jongetje of een meisje is!
14 jaar geleden
Je zult als leidster in een kinderdag verblijf toch het verschil tussen de kinderen moeten kunnen zien. Of je een kind nu verwart met een jongetje, of met een ander meisje, bij een allergie is dit gevaarlijk. Dus als je alleen door de kleding kan zien wie iemand is kun je misschien beter naambadges instellen.

Er bestaat unisex kleding omdat mensen dat er leuker vinden uitzien. Waarom zou een meisje geen spijkerbroek aan mogen, of een jongen een roze shirt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kun je beter een dingetje met de naam in de kleding naaien. Onderaan de broekspijp aan de binnenkant ofzo, dat je die even omhoog rolt om te kijken hoe hij/zij heet. En dan aan de binnenkant zodat dat kindje die kleren ook elders aankan, zonder dat de hele wereld weet hoe hij/zij heet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bij baby's en peuters er nog geen verschil in lichaamsbouw is. En niet iedereen ervan houdt om zijn kind de hele tijd in zuurstokroze of -blauw te kleden.

Ik draag zelf ook niet de hele tijd jurkjes met franjes, dus waarom zou ik een meisje wel zo kleden?

Dat verhaal van die allergieën vind ik trouwens héél verontrustend. Je moet op een kinderdagverblijf weten wélk kind in een anafylylactische shock raakt en kan sterven aan een enkele aardbei, niet alleen of het ook alweer om een jongetje of een meisje ging.

Vraag dan de ouders om de naam in de kleding te naaien of doe de kinderen naamarmbandjes om. Dit soort dingen moeten niet afhangen van de vraag of een meisje een roze rokje of een stoere spijkerbroek aan heeft.