Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je de geur van leer verminderen?

Ik heb een nieuwe leren tas. Ik weet dat leren producten een eigen, specifieke geur hebben. Mijn tas ruikt echter zo sterk naar leer, dat ik er misselijk van wordt (en de tas de bijna niet gebruik).
Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
12.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

O.a.: In de vriezer leggen
Doe de tas in een plastic zak en leg deze een nachtje in de vriezer. Dit is een methode die je eigenlijk gebruikt om bacteriën te doden in schoenen die naar zweet ruiken. We horen ook wel eens dat deze methode goed werkt bij het stankvrij maken van een leren tas.

Geurvreters

Buiten uithangen

Koffiebonen

http://was-tips.nl/wat-kan-je-doen-tegen-een-stinkende-leren-handtas/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel! Praktisch, goedkoop antwoord dat ik meteen kan proberen.

Andere antwoorden (1)

Daar is niets aan te doen. Ik heb het gehad met handschoenen. Ze stonken verschrikkelijk, ik denk deels ook door de gebruikte verf. Ik heb er over gedacht om ze terug te brengen naar de winkel waar ik ze had gekocht, maar dat vond ik eigenlijk ook niet netjes, ik had kunnen weten dat er een luchtje aan zat.
Misschien is de winkel waar je de tas gekocht hebt bereid hem terug te nemen, omdat er wellicht iets met de verflaag mis is of met het looiproces. Juridisch heb je dat recht nog een hele tijd dus dat is wellicht een optie, laat je niet afpoeieren omdat je de koopbon niet meer hebt of zo. Als je betaald hebt per pin is er altijd nog een afschrift te vinden. De winkel dient deugdelijke spullen te leveren en niet iets dat de volksgezondheid schaadt ( je wordt er immers misselijk van, geen normale reactie).
Zelf heb ik de stinkende handschoenen op een koele droge plek een jaar laten liggen ( ergens in de hal) en nu is de lucht er van af. Helaas is het enige dat helpt de tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding