Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Goretex meer dan een marketingnaampje?

Of is Hyvent, eVent, etc. etc. net zo goed?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
489

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Wat bedoel je precies? GoreTex is een techniek waarbij kleding waterdicht is en toch ademt. Zeg maar niets naar binnen en wel naar buiten. Persoonlijk ben ik niet echt onder de indruk van GoreTex. bij jassen enzo wil het nog wel helpen heb ik het idee, maar bij schoenen vind ik het maar irritant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is Goretex een merknaam en de techniek wordt ook door andere fabrikanten toegepast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad gortex is een merknaam voor vezels met miniscule gaatjes (microporeus) erin zodat en welk lucht uitkan maar geen water in. Een andere merknaam is Toptex
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goretex is een product met een geregistreerde merknaam. Het product PolyTetraFluorEtheen(=Teflon) werd gebruikt om elektronica te isoleren. Het poreuze maar sterke materiaal heeft de eigenschap om ademend en waterdicht te zijn en bleek ook prima voor toepasbaar voor schoenen, kleding etc.
Het Amerikaanse bedrijf W.L Gore & Associates is dit product vanaf 1969 ook voor dat doel gaan gebruiken. Het bedrijf maakte het product al vanaf 1958 voor andere doeleinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding